M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Trend wzrostowy w usługach geolokalizacyjnych

( red. ) | 29 listopada 2011, 06:00

Wzrost wzmocnią media społecznościowe i większe zainteresowanie ze strony marketerów.

Firma konsultingowa Berg Insight twierdzi, że nachodzi boom w mobilnych usługach lokalizacyjnych w Europie i Ameryce Północnej. Do końca tego roku liczba korzystających z tych usług ma się podwoić, m.in. dzięki udziałowi w tych przedsięwzięciach takich urządzeń jak iPhone.

Popularność smartfonów generalnie wpływa pozytywnie na korzystanie z aplikacji i usług – twierdzi Berg Insight.

20 proc. subskrybentów tych usług w Europie korzysta z nich regularnie, w Stanach Zjednoczonych, gdzie penetracja smarftonów jest wyższa – 30 proc. Wartość transakcji przeprowadzonych dzięki lokalizacyjnym serwisom mobilnym wyniosła w ub.r. w USA 620 mln dol., a w Europie (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania) – 205 mln euro. Do 2016 r. wartość ta wzrośnie do 710 mln dol. w USA i do 435 mln euro w Europie.

(warc.com)

Czytaj więcej na temat: