Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju rozpoczęło kampanię reklamową pod hasłem “Pokochaj olej rzepakowy”. Działaniami tymi zapoczątkowano trzyletnią kampanię edukacyjno-informacyjną promującą walory oleju rzepakowego. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską oraz Rzeczpospolitą Polską.
Celem kampanii “Pokochaj olej rzepakowy” jest podniesienie świadomości konsumentów na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego oraz jego znaczenia w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej. Badania postrzegania oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich i łotewskich konsumentów pokazują, że olej rzepakowy, zwany oliwą Północy, jest niedoceniany, a wiedza na temat jego walorów odżywczych, doskonałego składu i kulinarnych zalet bardzo powierzchowna i niepełna.
Kampania ma charakter programu edukacyjno-promocyjnego i jest skierowana przede wszystkim do konsumentów, głównie kobiet odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych. Drugą grupą docelową kampanii są liderzy opinii: dietetycy, lekarze, technolodzy żywności, eksperci żywienia, eksperci kulinarni i dziennikarze.
W ramach kampanii “Pokochaj olej rzepakowy” realizowane będą działania zarówno w mediach, jak i w punktach sprzedaży, między innymi: kampania advertorialowa w prasie kobiecej, promocja w internecie, warsztaty i briefingi dla mediów, działania w mediach społecznościowych oraz degustacje w sieciach handlowych. Ponadto organizatorzy zaplanowali wiele działań skierowanych do środowisk opiniotwórczych, w tym udział w kongresach naukowych oraz kampanię w prasie specjalistycznej.
Wsparciem merytorycznym kampanii jest rada programowa, złożona z wybitnych specjalistów zajmujących się problematyką żywienia i znaczeniem diety w profilaktyce zdrowotnej. Przewodniczącym rady programowej programu “Pokochaj olej rzepakowy” jest prof. dr hab. Krzysztof Krygier, kierownik Zakładu Technologii Tłuszczów i Koncentratów Spożywczych na Wydziale Nauk o Żywności SGGW w Warszawie, specjalista w zakresie technologii żywności i żywienia człowieka, a w szczególności nauki o tłuszczach.
Autorem tej kampanii jest konsorcjum agencji Saatchi & Saatchi (lider konsorcjum) i Marketing & Communications Consultants (konsorcjant).