Kraj

Saatchi & Saatchi o zagrożeniach HIV w kampanii dla PCK

Celem kampanii jest budowa świadomości na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fvimeo.com%2Fmoogaloop.swf%3Fserver%3Dvimeo.com%26amp%3Bshow_title%3D1%26amp%3Bshow_byline%3D1%26amp%3Bshow_portrait%3D0%26amp%3Bcolor%3D%26amp%3Bfullscreen%3D1%26amp%3Bclip_id%3D32265816%22%7D
Agencja Saatchi & Saatchi przygotowała dla Polskiego Czerwonego Krzyża akcję edukacyjną z okazji Światowego Dnia Walki z AIDS.

Celem działań prowadzonych pod hasłem “Życie to nie Facebook. Nie przyjmuj zaproszenia od nieznajomych” była budowa świadomości na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV oraz negatywnych konsekwencji przenoszenia mechanizmów szybkiej i często płytkiej komunikacji internetowej do życia codziennego.

Saatchi & Saatchi odpowiadało za opracowanie strategii, kreację oraz realizację działań. Na potrzeby akcji agencja stworzyła w Facebooku specjalny profil Ali Skoczewskiej. Nieświadoma zarażenia wirusem HIV dziewczyna zapraszała do grona znajomych losowo wybranych użytkowników serwisu, którzy po wejściu na
jej profil znajdowali jedynie materiał wideo pt. “Pamiętasz, jak się poznaliśmy?”.

Nagranie z udziałem Ali przedstawiało prostotę i szybkość nawiązywania często powierzchownych znajomości, do których przyzwyczaiła nas era portali społecznościowych. Tymczasem przeniesienie tego typu zachowań i stosunków do świata rzeczywistego może mieć groźne następstwa i prowadzić do zarażenia się wirusem HIV, co ukazuje finałowa scena filmu.

Jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS OBOP, to właśnie kontakty seksualne (80 proc. przypadków) są głównym źródłem zakażeń wirusem HIV. Tymczasem jedynie co piąty Polak pyta swojego partnera o zagrożenie AIDS i ewentualnie testy w kierunku HIV. W Polsce w ciągu roku dochodzi do ponad 800 zakażeń wirusem HIV.
Specjaliści oceniają, że zarażonych Polaków może być ok. 35 tys. Najliczniejszą grupę (84 proc.) wśród żyjących z HIV/AIDS w naszym kraju stanowią osoby w wieku produkcyjnym (20-49 lat). Problem dotyka głównie ludzi młodych – 46 proc. zakażonych nie ukończyło 29. roku życia, w tym 7 proc. w momencie zakażenia
nie miało 20 lat. Jednak świadomość dotycząca łatwości, z jaką możemy stać się nosicielami HIV, wciąż jest niewielka. Według szacunków w Polsce nawet 70 proc. zakażonych nie wie o swojej chorobie.

Spot promujący akcję został wyreżyserowany przez Bartka Pogodę. Za produkcję odpowiadał zespół domu produkcyjnego Dynamo pod nadzorem Natalii Strzałkowskiej i Anny Łopat. Postprodukcję powierzono studiu Delapost. Film udźwiękowiono w Box Postproduction. Za prowadzenie działań PR odpowiadała agencja Walk PR.