Artykuły weekendowe

Finał Galerii AMS z hasłem "Miłość nie cukierki"

500 plakatów walczyło o nagrodę główną w 12. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS.

Finał Galerii AMS z hasłem "Miłość nie cukierki"
Na dwunasty konkurs Galerii Plakatu AMS zorganizowany pod hasłem “Miłość nie cukierki” wpłynęła rekordowa liczba 500 prac. Do ścisłego finału jury zakwalifikowało 44 plakaty. Podczas burzliwych obrad, które odbyły się 30 listopada 2011 r., jurorzy wybrali zwycięzcę oraz pięciu wyróżnionych – ich nazwiska poznamy 5 grudnia.

– Zadaniem konkursowym było zaprojektowanie plakatu, który pokaże, że jeśli dziecko nie może wychowywać się w rodzinie biologicznej, to najlepszym dla niego wyjściem jest rodzina zastępcza – podkreślał Tomasz Polkowski, prezes Towarzystwa “Nasz Dom”, które jest patronem głównym tej edycji konkursu. – Nie chodzi nam jednak o deprecjonowanie domów dziecka, ale pokazanie, że rodzina zastępcza jest lepsza – dodał Tomasz Polkowski.

– Szukamy plakatu, który będzie wzbudzał emocje, ale nie może być zimny. Nie chodzi nam o przerażanie czy straszenie – o co nietrudno, gdy w grę wchodzi troska o dzieci w życiowych tarapatach – mówił prof. Maciej Buszewicz, przewodniczący jury. – Przekaz musi być zrozumiały dla każdego i powinien zachęcać do zainteresowania się ideą rodzicielstwa zastępczego jako alternatywą dla domów dziecka.

Patronem głównym 12. edycji konkursu jest Towarzystwo “Nasz Dom”. Patronami medialnymi tej edycji są: “Gazeta Wyborcza”, portal Gazeta.pl, dziennik “Metro”, Radio Tok FM oraz “Media & Marketing Polska”. Partnerem i niezależnym audytorem jest KPMG Audyt, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.