Kraj

Unilever z nowym pozycjonowaniem Gorącego Kubka

Marketer pokazuje nowe powody zakupu i konsumpcji produktu i aktywizuje działania w społecznościach.

Unilever Polska zmienił strategię komunikacji dla marki zup instant Knorr Gorący Kubek.

W obecnie prowadzonej kampanii reklamowej, w której wykorzystywane są zupełnie nowe spoty, marketer pokazuje inny niż dotąd sposób użycia produktu. W dotychczasowych kampaniach reklamowych Gorącego Kubka pokazywano proces przygotowania produktu (zalewanie wrzącą wodą), spoty kończyły się wskazaniem zazwyczaj nowego wariantu smakowego zupy. Teraz w spotach pokazana jest kolejno trójka konsumentów delektujących się zupą (bez wskazania konkretnego smaku, pokazano jedynie zielony kubek z charakterystycznym logo), dalej w spocie pojawia się nadgryziona kanapka i hasło “Pij gorący do kanapki”. Hasło to zastąpiło dotychczas stosowany selling line w reklamach brandu “Tego mi trzeba”.

Do czasu zamknięcia tego wydania MMP24 Unilever nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące zmiany komunikacji Gorącego Kubka. Równolegle do działań reklamowych w TV marketer mocno zaktywizował działania wokół społeczności brandu w Facebooku. Dla fanów marki prowadzi tam konkurs na przygotowanie komiksu – uzupełnienie tekstem obrazków prezentowanych danego dnia. Nagrodą główną w nim jest publikacja tego komiksu w “Przekroju”, a nagrodami dodatkowymi publikacja wybranych komiksów na 25 citylightach na terenie całego kraju i karty podarunkowe Empiku. Organizatorem konkursu w Facebooku jest agencja Kalicińscy.com.

Knorr ma w ofercie Gorącego Kubka już kilkanaście wariantów smakowych zup.

W rynku zup instant, którego wartość sprzedaży wynosi ok. 223,7 mln zł (kwiecień 2010 – marzec 2011, Nielsen), ta marka Knorra ma 83,3 proc. udziałów wartościowych i jest jej liderem od lat (luty-marzec 2011 r., źródło: Unilever za Nielsenem).

Knorr Gorący Kubek to dla wielu konsumentów synonim zup instant. Marketer aktywnie buduje kategorię. Wprowadza nie tylko nowe smaki, ale także zupełnie nowe propozycje. Taką innowacją była w ubiegłym roku linia Gorący Kubek Na Bogato! (większa gramatura niż standardowe zupy instant – więcej makaronu, dodatkowe składniki), a także nowe ciekawe warianty smakowe, jak np. Rosół z nutą trawy cytrynowej Knorr.

Jednym z głównych konkurentów Gorącego Kubka jest należąca do Nestle Polska marka Winiary Smaczna Zupa. Ostatnio była aktywna reklamowo w 2010 r.