Dzięki partnerstwu z firmą Admeld, specjalizującą się w zarządzaniu rynkiem sprzedaży oraz zakupu powierzchni reklamowej w internecie, Agora SA będzie oferować możliwość automatycznego zakupu powierzchni reklamowej w nowoczesnym systemie sprzedaży, m.in. działającym w czasie rzeczywistym (real time bidding – RTB).
Reklamodawcy oraz pośrednicy działający na rynku reklamy internetowej zainteresowani zakupem powierzchni reklamowej mogą ją licytować samodzielnie za pośrednictwem specjalnego panelu (agency trading desk – system automatyzujący zakup powierzchni reklamowej). Dodatkowo reklamodawcy mają do dyspozycji zaawansowane narzędzia automatycznego, hurtowego zakupu powierzchni reklamowej klasy Demand Side Platforms.
– Admeld specjalizuje się w pomaganiu wydawcom w zwiększeniu ich przychodów w ramach zautomatyzowanej sprzedaży powierzchni reklamowej. Jesteśmy zachwyceni, mogąc po raz pierwszy wprowadzić naszą technologię w Polsce we współpracy z Agorą. Jesteśmy przekonani, że ułatwi ona życie zarówno kupującym, jak i sprzedającym – powiedział Tom Jenen, dyrektor handlowy EMEA w Admeldzie.
Koordynacją działań po stronie Agory zajmuje się Robert Stalmach, odpowiedzialny m.in. za współpracę z firmą Admeld.
W 2010 roku wydatki na reklamę za pośrednictwem nowego modelu sprzedaży w Stanach Zjednoczonych wyniosły 353 mln dolarów, natomiast w roku bieżącym mają osiągnąć 823 mln dolarów (na podstawie badania wykonanego przez Forrester Research na zlecenie firmy Admeld).