Kraj

Polskapresse zwiększa udziały w Gruper.pl

Polskapresse zwiększyła swoje zaangażowanie w platformie do 19 proc.

Polskapresse nabyła kolejne udziały w spółce Gruper, będącej właścicielem platformy zakupów grupowych Gruper.pl. W wyniku transakcji Polskapresse zwiększyła swoje zaangażowanie do 19 proc.

Polskapresse pierwsze udziały w serwisie Gruper.pl (10 proc.) objęła we wrześniu 2010 roku, kiedy portal miał nieco ponad 120 tys. użytkowników. Po ponad roku Gruper.pl zajmuje stabilną drugą pozycję na polskim rynku zakupów grupowych, z prawie 1,5 mln użytkowników miesięcznie.

– Popularność i wyniki serwisu Gruper.pl potwierdzają trafność naszej zeszłorocznej decyzji – mówi Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresse. – Zwiększyliśmy nasze zaangażowanie w spółce, gdyż widzimy duży potencjał rozwojowy tego segmentu biznesu na rynkach lokalnych i regionalnych.

Zwiększenie udziałów Polskapresse jest związane z dalszymi planami rozwoju serwisu, w tym wzmocnieniem jego pozycji w regionach Polski. Gruper.pl i Polskapresse współpracują przede wszystkim w zakresie promocji i sprzedaży.

W portfolio Polskapresse znajduje się prasa, serwisy internetowe i drukarnie. Serwisy internetowe Polskapresse docierają do 5 mln 629 tys. użytkowników miesięcznie, co stanowi 29,92 proc. wszystkich użytkowników polskiego Internetu (PBI Gemius/Megapanel, IX 2011).

Firma Gruper powstała w lutym 2010 r. po to, aby użytkownikom w największych miastach Polski dać możliwość zakupu ofert w niskich cenach. Założycielami serwisu są Marek Borzestowski (założyciel Wirtualnej Polski), Tomasz Dalach (właściciel Ocean Capital Management), Piotr Majcherkiewicz (prezes giełdowej Woli Info) oraz Marcin Mikołajczyk.