Kraj

PKO BP ma problem z konkursem promocyjno-reklamowym

Bank zorganizował promocyjny konkurs, wyłonił laureatów, którym zamierzał przekazać nagrody warte ponad 2 mln zł, i teraz ma problem - okazuje się, że nagrodził prawdopodobnie plagiaty.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FdLjaSf0J4ys%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
Od połowy września br. bank PKO BP prowadził intensywną kampanię reklamową, w której zachęcał klientów do zakładania lokat terminowych. W reklamie Szymon Majewski występował jako “dyrektor ds. nagród”. O tej kampanii i konkursie pisaliśmy w MMP24 tutaj.

Kreację reklamy przygotowała agencja DDB, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann.

Wabikiem dla klientów był konkurs, w którym każdy, kto założył lokatę, mógł wymyślić dla niej nazwę. Główną nagrodą miał być 1 mln zł (wraz z sumą 111 tys. – na podatek), a kolejne 20 osób miało otrzymać jako nagrody samochody osobowe Nissan Juke, każdy o wartości 47 tys. (z sumą 5,2 tys. – na podatek). Łącznie pula nagród wynosiła 2,15 mln zł.

W miniony piątek komisja konkursowa ogłosiła listę laureatów, po czym wybuchł skandal. Okazało się bowiem, co zauważyli internauci, że przynajmniej część nagrodzonych pomysłów na nazwy lokat nie była oryginalna. Np. Lokaty Atut i Lokaty Owocna pod takimi samymi nazwami miały w ofercie banki spółdzielcze, Cumulus Maximus można potraktować zaś jako zbitkę – lokaty Cumulus miał swego czasu BZ WBK, konta oszczędnościowe Maximus oferował zaś Kredyt Bank.

Sprawę nagłośniła m.in. “Gazeta Wyborcza”. PKO BP zareagował na doniesienia prasowe, stwierdzając, że opublikowana w piątek lista zwycięzców była zaledwie “wstępną listą laureatów” i że w związku z napływającymi do banku reklamacjami w sprawie rozstrzygnięcia konkursu lista ta zostanie jeszcze “zweryfikowana”. Bank wskazuje również, że zgodnie z zapisami regulaminu konkursu to na uczestnikach spoczywał obowiązek sprawdzenia, czy zaproponowane nazwy, hasła nie były już wcześniej wykorzystywane np. przez inne banki.