Kraj

CEDC bez kierownika marketingu

Po 8 miesiącach z CEDC odchodzi menedżer, który miał odpowiadać za działania marketingowe marek Bols i Soplica.

Z firmą Central European Distribution Corporation (CEDC) rozstaje się Tomasz Borchowiec, dotychczasowy kierownik marketingu, który odpowiadał za planowanie i realizację działań marketingowych dla marek Bols i Soplica. Spółka nie komentuje tej sytuacji, nie udało nam się uzyskać informacji, czy firma planuje rekrutację na to stanowisko.

Borchowiec przyszedł do CEDC w maju br. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. komunikacji marketingowej w Grupie PZU, w latach 2005-2009 zarządzał działaniami marketingowymi towarzystwa ubezpieczeniowego Link4, a wcześniej pracował w firmie winiarskiej Ambra.

W lipcu br. CEDC przeprowadził relaunch marki Soplica i rozbudował rodzinę tej marki (pisaliśmy o tym tutaj).

Ostatnimi czasy firma przeżywa jednak trudne chwile – na początku listopada ogłosiła słabsze, niż oczekiwano, wyniki finansowe i obniżyła prognozy wyników. W odpowiedzi analitycy i agencje ratingowe obniżyły wycenę spółki, a jej kurs (CEDC jest notowana na giełdach w Warszawie i Nowym Jorku) zniżkował. W ciągu ostatnich kilku dni odrobiła jednak część strat.

W sprawozdaniu za III kw. br. CEDC przyznała, że marka Bols notuje słabe wyniki sprzedażowe i w związku z tym firma dokonała odpisu o równowartości 128 mln dol. z tytułu “trwałej utraty wartości” tej marki, co tłumaczy jej kanibalizacją m.in. ze strony wprowadzonej pod koniec ub.r. czystej Żubrówki Białej.