Kraj

Axa Direct na 2012 r. planuje wydatki mediowe na poziomie tegorocznych

Pomimo dwucyfrowych wzrostów ubezpieczyciel direct chce utrzymać wydatki pod kontrolą i nie zamierza zwiększać swego budżetu reklamowego.

Polski oddział francuskiej firmy ubezpieczeniowej Avanssur, działającej pod marką handlową Axa Direct i oferującej głównie ubezpieczenia komunikacyjne w systemie direct, czyli przez telefon i internet, w III kwartale br. wypracował 154 mln zł przypisu składki brutto, o 23 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Liczba sprzedanych w minionym kwartale polis wzrosła o 22 proc.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FXVVGML1Cin0%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
W ciągu trzech kwartałów tego roku Axa Direct uzyskała 252,5 mln zł przypisu składki brutto, podczas gdy w całym ubiegłym roku ubezpieczyciel wypracował 170 mln zł.

Avanssur nie ujawnia danych na temat rentowności polskiego oddziału.

Axa Direct to jeden z największych reklamodawców wśród ubezpieczycieli na naszym rynku. Współpracuje z agencją reklamową TBWA i domem mediowym Media Direction OMD.

Jak twierdzi Agnieszka Dąbrowska, dyr. sprzedaży i marketingu Axa Direct, swój przyszłoroczny budżet reklamowy firma zaplanowała w wielkości zbliżonej do tegorocznego. Nie przewiduje także specjalnej reklamowej odpowiedzi na wejście nowego gracza – kolejnej francuskiej firmy ubezpieczeniowej Groupama.

Axa Direct mocno postawiła na internet – w październiku br. wprowadziła 20 proc. zniżki za zakup polisy przez internet. Oferta jest wspierana silną kampanią w telewizji oraz internecie.

W ubiegłą środę pisaliśmy w MMP24 o wynikach innego ubezpieczyciela direct – Liberty Direct, który także mimo dwucyfrowych wzrostów przyszłoroczny budżet reklamowy zaplanował raczej zachowawczo.