Polski oddział francuskiej firmy ubezpieczeniowej Avanssur, działającej pod marką handlową Axa Direct i oferującej głównie ubezpieczenia komunikacyjne w systemie direct, czyli przez telefon i internet, w III kwartale br. wypracował 154 mln zł przypisu składki brutto, o 23 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Liczba sprzedanych w minionym kwartale polis wzrosła o 22 proc.
W ciągu trzech kwartałów tego roku Axa Direct uzyskała 252,5 mln zł przypisu składki brutto, podczas gdy w całym ubiegłym roku ubezpieczyciel wypracował 170 mln zł.
Avanssur nie ujawnia danych na temat rentowności polskiego oddziału.
Axa Direct to jeden z największych reklamodawców wśród ubezpieczycieli na naszym rynku. Współpracuje z agencją reklamową TBWA i domem mediowym Media Direction OMD.
Jak twierdzi Agnieszka Dąbrowska, dyr. sprzedaży i marketingu Axa Direct, swój przyszłoroczny budżet reklamowy firma zaplanowała w wielkości zbliżonej do tegorocznego. Nie przewiduje także specjalnej reklamowej odpowiedzi na wejście nowego gracza – kolejnej francuskiej firmy ubezpieczeniowej Groupama.
Axa Direct mocno postawiła na internet – w październiku br. wprowadziła 20 proc. zniżki za zakup polisy przez internet. Oferta jest wspierana silną kampanią w telewizji oraz internecie.
W ubiegłą środę pisaliśmy w MMP24 o wynikach innego ubezpieczyciela direct – Liberty Direct, który także mimo dwucyfrowych wzrostów przyszłoroczny budżet reklamowy zaplanował raczej zachowawczo.