Zagranica

Według PwC wydatki marketerów na sport wzrosną

W przyszłym roku wartość projektów marketingu sportowego ma sięgnąć poziomu 129,9 mld dol.

Firma konsultingowa PricewaterhouseCoopers podsumowała inwestycje marketerów w sport. Z jej danych wynika, że w 2011 r. wyniosą 118,7 mld dol. Będą niższe niż rok wcześniej, kiedy osiągnęły poziom 121,4 mld dol. Wówczas jednak były rozgrywane mistrzostwa świata w piłce nożnej, które w 2010 r. odbyły się w RPA.

W przyszłym roku marketerzy zwiększą swoje zaangażowanie, a prowadzone przez nich projekty sportowe osiągną wartość 129,9 mld dol. W 2015 r. osiągną poziom 145 mld dol.

Region, gdzie wartość projektów marketingu sportowego jest najwyższa, to Ameryka Północna – 49,9 mld dol. Na kolejnym miejscu są regiony EMEA – 42,8 mld dol., Azji i Pacyfiku – 22,7 mld dol. oraz Ameryki Południowej – 5,9 mld dol.

(na podstawie PricewaterhouseCoopers)