Kraj

Multikino liczy, że skorzysta na współpracy z Orange

Sieć kinowa uważa, że udział w programie "Środy z Orange" przyniesie jej wzrost przychodów ze sprzedaży, także reklam.

Multikino liczy, że skorzysta na współpracy z Orange
Jak już anonsowaliśmy w MPP24 w ubiegłym tygodniu PTK Centertel, operator sieci komórkowej Orange (Grupa Telekomunikacji Polskiej), od przyszłego roku zmieni partnera w prowadzonym od kwietnia 2009 r. programie “Środy z Orange”. Polega on na tym, że klienci tej sieci komórkowej mogą w każdą środę kupić na wybrany seans dwa bilety w cenie jednego. Do tej pory partnerem Orange była sieć kin Cinema City, a od nowego roku będzie nim Multikino (Grupa ITI).

Orange zmienił większego partnera na mniejszego. Cinema City ma 31 kin z 340 salami i 68,4 tys. miejsc. Kolejne cztery kina są obecnie w budowie. Multikino ma zaś 24 kina w 18 miastach, z 208 ekranami i 45,9 tys. miejsc. Firma jednak mocno inwestuje. W przyszłym roku otworzy trzy kolejne kina, w następnych dwóch latach (2013 i 2014) ma zaś powstać aż 15 nowych obiektów.

W zamian za nieco mniejszą dostępność Multikino zaoferowało lepsze warunki – po pierwsze, nie będzie już limitów liczby dostępnych zniżkowych biletów (do tej pory były), po drugie, klienci Orange będą mogli wybierać także filmy 3D (w Cinema City oferta była limitowana). Dodatkowo korzystający z programu otrzymają 15 proc. zniżki na zakupy w barach kinowych Multikina.

Orange podlicza, że przez ponad 2,5 roku trwania akcji ze zniżkowych biletów skorzystało ponad 3 mln klientów operatora. Największą widownię – ponad 101 tys. – przyciągnęła polska komedia “Och Karol 2”. Niewiele mniej – 100 tys. – zgromadziła “Incepcja”. Wysoko we frekwencji uplasowały się także “Kac Vegas w Bangkoku” (blisko 75,7 tys. widzów), “Sala samobójców” (57,9 tys.) oraz oscarowy “Jak zostać królem” (blisko 52,3 tys.).

Mariusz Spisz, dyrektor marketingu i sprzedaży Multikina, przyznaje, że firma liczy, iż dzięki współpracy z Orange wzrośnie frekwencja, a co za tym idzie przychody zarówno ze sprzedaży samych biletów (pomimo obniżonej ceny), jak i przychody z reklam wyświetlanych przed seansami. Spółka nie ujawnia swoich wyników finansowych. Multikino ma ok. 31 proc. udziałów w rynku reklamy kinowej w Polsce, podczas gdy sieć Cinema City ma udział dwukrotnie wyższy (ponad 60 proc.).