Kraj

Desperados zostanie globalnym brandem Heinekena

Anna Bizoń będzie odpowiadać za tę markę w kilkunastu krajach naszego regionu Europy.

Anna Bizoń, która jako marketing manager w Grupie Żywiec, odpowiadała za marki tzw. specjalności, czyli m.in. piwa Desperados, Paulaner, Żywiec Porter, niepasteryzowane piwa Leżajsk, Specjal i Królewskie, a od niedawna także Guinness i Kilkenny, awansowała i na początku 2012 roku obejmie stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za markę Desperados w regionie Europy Środkowej.

Grupa Heineken, większościowy akcjonariusz Grupy Żywiec, drugiego w Polsce producenta piwa, m.in. marek Żywiec, Warka, Tatra, Strong i wspomnianych wyżej Leżajsk, Specjal i Królewskie, zadecydowała, że marka Desperados będzie trzecią, po markach Heineken i Sol (to marka sprzedawana w Ameryce Południowej) globalnym  brandem koncernu.

Markę Desperados wprowadzono w 1996 r. we Francji, a np. w Niemczech marka jest obecna od 10 lat. W Polsce dystrybucję tej marki Grupa Żywiec rozpoczęła w 2004 r. (wcześniej była ona dostępna w niezależnej dystrybucji). Od 2009 r., gdy znacznie poszerzono jej dystrybucję, marka notuje silne wzrosty, dzięki czemu Polska stała się drugim – po Francji – największym rynkiem tej marki. A jest to produkt wysokomarżowy dla Heinekena (jego indeks cenowy wynosi 194 proc.). Polska jako jedyny kraj, poza Francją, uzyskała prawo do lokalnej produkcji tego piwa i również jako jedyna wprowadziła butelki o poj. 0,4 l. Grupa doceniła te działania i ich rezultaty – Anna Bizoń będzie odpowiedzialna za koordynację działań tej marki (zarówno w sferze produktowej, jak i komunikacyjnej) w kilkunastu krajach naszego regionu.

Anna Bizoń w Grupie Żywiec pracuje od 2003 r. Trafiła tam po przejęciu przez Heinekena firmy Brau Union Polska, w której pracowała od początku 2001 r. (była tam szefową marketingu). Wcześniej była związana z Browarami Kujawiak, w których pracowała od 2000 r. Ukończyła zarządzanie i marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Przez ostatnie trzy lata kampanie reklamowe Desperadosa, które były emitowane w Polsce, przygotowywała brytyjska agencja BBH z Londynu. Wraz z decyzją o uczynieniu tej marki globalnym brandem jej obsługę przejęła francuska agencja reklamowa DCS z Paryża. To ona przygotuje przyszłoroczne działania reklamowe dla tej marki.

współpraca TW