M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Suzuki chce wiązać wizerunek ze sportem

Beata Goczał | 22 grudnia 2011, 06:00

Importer w przyszłorocznej komunikacji będzie też podkreślać racjonalne benefity w postaci wysokiej jakości i komfortu sprzedawanych aut.

Suzuki Motor Poland w przyszłorocznych działaniach marketingowych chce umacniać wizerunek marki budowany na aktywności i sporcie. Importer będzie też podkreślać racjonalne benefity w postaci wysokiej jakości i komfortu, które oferuje w konkurencyjnych cenach.

Suzuki nie zdradza, jakiej wysokości budżet przeznaczy w przyszłym roku na aktywności reklamowe. - Planujemy stałe zwiększanie efektywności działań, nie budżetów - mówi Marta Sawoniewicz, PR specialist w dziale marketingu Suzuki Motor Poland.

W tym roku, od stycznia do listopada br., importer wydał na reklamy w mediach 18,4 mln zł, a w całym 2010 roku - 22,6 mln zł (wg Kantar Media).

- Niższa sprzedaż w tym roku nie dotyczy marki Suzuki, od 18 miesięcy z rzędu odnotowujemy systematyczne wzrosty sprzedaży w ujęciu miesiąc do miesiąca - dodaje Marta Sawoniewicz. Według danych importera Suzuki sprzedało w listopadzie br. 731 aut, co stanowi przyrost o 12,46 proc. w porównaniu z listopadem 2010 r. (650 sztuk). Lepsze wyniki odnotowuje także w ujęciu rocznym: 6761 sztuk w 2011 r., czyli wzrost o 7,25 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (6304 sztuki).

Sawoniewicz zdradza, że przy rosnących nakładach na reklamę całej branży motoryzacyjnej w ujęciu październik br. do października ub.r. wydatki Suzuki zmniejszają się. - Większe cele sprzedażowe wymuszają na nas stałą optymalizację działań i konsekwentne zwiększanie efektywności. Spośród marek japońskich mamy jeden z najbardziej efektywnych współczynników wydatków w stosunku do wolumenu sprzedaży - mówi Sawoniewicz.

Suzuki nie podaje, jakie media będą dominować w przyszłorocznych działaniach reklamowych. W tym momencie nie dokonano jeszcze podziału budżetu na poszczególne media.

W br. Suzuki powróciło do kampanii realizowanych w telewizji. Zrealizowano trzy kampanie ogólnopolskie wspierające całą podstawową gamę Suzuki. - Jednocześnie konsekwentnie swoją pozycję w planach mediowych umacnia internet. Jest to łatwo mierzalne medium, a przy tym bardzo elastyczne. Te zalety pozwalają również na realizację specjalnych projektów komunikacyjnych w internecie, szytych na miarę naszych potrzeb - mówi Sawoniewicz.

Tegoroczne kampanie kładły nacisk na komunikację samochodów z napędem 4x4 - SX4 i Grand Vitary jako oferty wpisującej się w potrzeby aktywnych osób oraz gamy mniejszych - Alto, Splasha i Swifta - samochodów zaprojektowanych i dopasowanych do potrzeb osób mieszkających w miastach. Marketingowo i sprzedażowo kluczowe modele dla Suzuki to pozycjonowany dla aktywnych SX4 z napędem na cztery koła, miejski Swift, Suzuki Splash.

Suzuki Motor Poland nie planuje przetargów reklamowego i mediowego. W zakresie kreacji współpracuje projektowo z różnymi agencjami, w zakresie planowania i zakupu mediów z PanMedia Western.

Czytaj więcej na temat: , , ,