Kraj

Telewizja i internet wiodącymi mediami Opla

Importer chce utrzymać w 2012 r. budżet na tegorocznym poziomie.

General Motors Polska zamierza w przyszłym roku utrzymać wydatki reklamowe marki Opel (ma jeszcze m.in. markę Chevrolet) na poziomie zbliżonym do tegorocznego. Według Kantar Mediaów nakłady na wsparcie marki Opel w okresie I-X br. wyniosły 49,8 mln zł.

Mimo ogólnego spadku sprzedaży nowych samochodów w Polsce w tym roku Opel zwiększył udział w rynku do 7,83 proc. ( z 7,63 proc. w okresie I-XI 2010, według Samaru, za Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców). Kurczący się rynek zmusił jednak GM do zmiany strategii komunikacji. W tegorocznych działaniach większy nacisk położono na reklamy taktyczne, czyli informujące o ofercie. Ograniczono natomiast komunikację wizerunkową i liczbę reklam pokazujących samochody Opla.

Podobnie jak w latach ubiegłych i w tym roku w komunikacji marki Opel dominowały reklamy telewizyjne i aktywności internetowe. Znacznie ograniczono w mediamiksie liczbę reklam prasowych.

Przedstawiciele GM przewidują, że spadkowy trend sprzedaży nowych aut osobowych w Polsce będzie się utrzymywać także w przyszłym roku – może wynieść kilka procent. Mimo tych prognoz importer zamierza utrzymać wydatki reklamowe na poziomie zbliżonym do tegorocznego. Głównymi narzędziami komunikacji mają być nadal telewizja i internet. W komunikacji Opla GM chce skupić się na zaprezentowaniu rynkowi nowych modeli aut, jakie mają pojawić się na polskim rynku.

Według nieoficjalnych informacji obsługą reklamową Opla ma zajmować się agencja Scholz & Friends, która przejęła budżet tej marki od agencji McCann Erickson. Mediowo GM obsługiwany był dotychczas (w całej Europie) przez Carata, obecnie koncern prowadzi globalny przetarg na planowanie i zakup mediów. Czas jego rozstrzygnięcia nie został podany.