Kraj

Marka Aster zniknie z rynku

Połączone UPC i Aster obsługują blisko 1,5 mln klientów, a w zasięgu jest 2,6 mln gospodarstw domowych.

UPC Polska poinformowała, że oficjalnie przejęła firmę Aster, a jej dotychczasowi klienci staną się klientami UPC Polska. Tym samym największa sieć kablowa w kraju obsługuje blisko 1,5 mln klientów, a w zasięgu jej sieci jest 2,6 mln gospodarstw domowych. Przed połączeniem UPC obsługiwała ok. 1,1 mln abonentów w 116 miejscowościach, zaś Aster, czwarta sieć kablowa na rynku, ok. 380 tys. abonentów w 3 miastach.

To rezultat ogłoszonej w grudniu 2010 r. transakcji, w ramach której Liberty Global, amerykański właściciel UPC Polska, zadeklarował, że za 2,4 mld zł (805 mln dol.) odkupi od Mid Europa Partners LLP firmę Aster. Przez blisko 9 miesięcy strony czekały na zgodę ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na połączenie. W końcu na początku września ub.r. UOKiK dał zielone światło, postawił jednak warunek – w Warszawie i Krakowie, gdzie sieci Aster i UPC się dublowały, nowy właściciel musi je w ciągu 1,5 roku sprzedać innemu podmiotowi, ponadto aby zagwarantować nabywcy opłacalność tej transakcji, wymógł na UPC, że abonenci przejęci od firmy Aster w tych miastach będą mogli zerwać umowy bez ponoszenia kar.

Jak informuje UPC, marka Aster będzie nadal obecna na rynku jako część logo integracyjnego, jednak sukcesywnie będzie zastępowana przez logo UPC Polska. W Aster nastąpiły zwolnienia grupowe, które objęły kilkaset osób.

Dokładnie UPC Polska ma obecnie 1 493 900 abonentów telewizji kablowej, w tym 584,6 tys. telewizji cyfrowej, 774,8 tys. telewizji analogowej, 750,2 tys. użytkowników internetu i 336,1 tys. klientów usług telefonicznych.