Kraj

Starbucks otwiera pierwszą w Polsce kawiarnię typu drive-thru

To również pierwszy tego typu lokal w Europie Środkowej i Wschodniej.

Wczoraj otwarta została pierwsza w Europie Środkowej i Wschodniej kawiarnia Starbucks (AmRest Coffee) w formacie drive-thru, czyli lokal wyposażony w okienko, w którym osoby zmotoryzowane mogą kupić kawę na wynos. Obecnie sieć Starbucks ma już 21 lokali w Polsce.

Nowa kawiarnia w Bielanach Wrocławskich to pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej lokal Starbucks
w formacie drive-thru. Do tej pory sieć rozwijała w Europie ten koncept jedynie w Wielkiej Brytanii
i Niemczech. Kawiarnia wraz z ogródkiem, który będzie uruchamiany w okresie wiosenno-letnim, zajmuje powierzchnię 220 mkw. i oferuje 91 miejsc siedzących, głównie foteli i drewnianych krzeseł ustawionych przy okrągłych stolikach. Lokal jest czynny siedem dni w tygodniu od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora. Okienko drive-thru będzie czynne codziennie godzinę dłużej niż kawiarnia. Nowy lokal Starbucks zapewnia bezpłatny dostęp do internetu (Wi-Fi) i jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

– Bardzo cieszymy się, że Starbucks zdecydował się wprowadzić koncept drive-thru do Europy Środkowej
i Wschodniej, a Polska jest pierwszym krajem, w którym będziemy go testować. Dzięki temu już od dziś nasi goście przejeżdżający przez Bielany Wrocławskie mogą zabrać ze sobą swoją ulubioną kawę w podróż bez potrzeby dłuższego postoju, a osoby, które mają więcej czasu, mogą zatrzymać się w naszej kawiarni i cieszyć się jej niepowtarzalną atmosferą – powiedziała Izabela Winsztal, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

Na rynku kawiarnianym Starbucks konkuruje głównie z siecią Coffeheaven, ta jednak nie ma lokali w formacie drive-thru. W tym przypadku główną konkurencją Starbucksa mogą być punkty kawiarniane McDonald’s oraz te należące do sieci stacji paliwowych, jak np. Stop Cafe (PKN Orlen).