Kraj

G+J Polska odnotowuje wzrost sprzedaży swoich tytułów luksusowych

(G+J Polska) Według przedstawicieli wydawnictwa G+J Polska grupa należących do niego magazynów luksusowych udowadnia, że jakość pism oddawanych w ręce...

(G+J Polska) Według przedstawicieli wydawnictwa G+J Polska grupa należących do niego magazynów luksusowych udowadnia, że jakość pism oddawanych w ręce czytelników przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedaży egzemplarzowej. Powołują się przy tym na najnowsze dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) dotyczące wrześniowej sprzedaży. Sprzedaż magazynu “Glamour” wyniosła we wrześniu 2003 r. 251,9 egzemplarzy (na rynku od kwietnia 2003 r.). Równie ważny tytuł w segmencie luksusowych magazynów dla kobiet – “Twój Styl” – osiągnął sprzedaż na poziomie 240,5 tys. egzemplarzy. “Twój Styl” pogorszył jednak swój wynik o ponad 20 proc. w stosunku do września 2002 r. (302,5 tys. egz.). Wśród magazynów typu “people” tygodnik “Gala” osiągnął średnią sprzedaż we wrześniu 2003 r. na poziomie 181,3 tys. egzemplarzy. Wynik dwutygodnika “Viva” we wrześniu 2003 r. 201,1 tys. egzemplarzy był gorszy o 18,0 proc. w porównaniu z rokiem 2002 (245,1 egz.). Tygodnik “Gala” stracił w tym samym okresie 3,4 proc. (187,7 egz.). “National Geographic Polska” odnotował wzrost sprzedaży wrześniowej o 11,0 proc. i odnotował wynik na poziomie 180,8 tys. egzemplarzy. Z takim rezultatem “National Geographic” może stać się według G+J Polska alternatywą dla mediaplanerów korzystających z tygodników opinii. Dla porównania – przytaczają wyniki innych tytułów: tygodnik “Newsweek Polska” sprzedał się we wrześniu 2003 r. w 218,1 tys. egzemplarzy (ponad 19 proc. mniej niż rok wcześniej – 270,2 tys. egz. we wrześniu 2002 r.). Tygodnik “Polityka” również odnotował słabszy rezultat – 202,6 tys. egz. (mniej o 8,1 proc. – 220,5 tys. egz. we wrześniu 2002 r). Tygodnik “Wprost” sprzedał we wrześniu 2003 r. 176,0 tys. egz. (tj. o 6,2 proc. mniej niż rok wcześniej – 187,5 tys. egz. we wrześniu 2002 r). “Przekrój”, który osiągnął wynik sprzedaży o ponad 100 proc. lepszy niż w 2002 r., zanotował rezultat 93,3 tys. sprzedanych egz. (w 2002 r. było to 46,4 tys. egz.).