Kraj

Trzy rodzaje Carlsberga na Euro 2012

Browar zdecydował, że w strefach kibica pojawi się niespotykane wcześniej piwo o zawartości alkoholu 3,5 proc.

Marka Carlsberg, która jest oficjalnym sponsorem Euro 2012, będzie podczas imprezy oferować trzy rodzaje piwa. Na stadionach pojawi się Carlsberg bezalkoholowy (zgodnie z zaleceniami UEFA), w sklepach i pubach będzie dostępny tradycyjny Carlsberg z 5-proc. zawartością alkoholu, a w oficjalnych strefach kibica będzie serwowane piwo o mocy 3,5 proc. Ta ostatnia wersja to efekt znowelizowanej ustawy o imprezach masowych, która dopuszcza sprzedaż właśnie takiego piwa. Carlsberg 3,5 proc. pojawi się także latem br. na Przystanku Woodstock,  największej imprezie plenerowej w Polsce.

W branży piwowarskiej od kilku miesięcy toczy się dyskusja na temat piwa na imprezach i koncertach w nowych warunkach prawnych. Znowelizowana ustawa o imprezach masowych mówi o sprzedaży 3,5-proc. trunku, ale z większości analiz prawnych wynika, że nie wyklucza ona dotychczasowej praktyki wynikającej z ustawy antyalkoholowej, czyli uzyskiwania zgody od gmin na sprzedaż normalnego piwa w wydzielonych strefach w pobliżu imprezy. Pojawiają się jednak także inne interpretacje prawne wskazujące, że tylko sprzedaż piwa 3,5-proc. będzie legalna.

Te niejednoznaczności prawne powodują rozterki wśród przedstawicieli browarów. Część firm jest zdania, że wprowadzanie “rozwodnionej” wersji marki może spowodować konfuzję u konsumentów, którzy spodziewają się po określonym brandzie określonego smaku. Z kolei sprzedaż piwa 3,5 proc. na całej imprezie, a nie tylko w wydzielonym ogródku może być też szansą na uzyskanie większych wolumenów sprzedażowych i kontakt większej liczby uczestników z marką. Nieoficjalnie wiadomo, że wszyscy duzi producenci przeprowadzili testy produkcji piwa o niskiej zawartości alkoholu.

Carlsberg Polska jest pierwszą firmą, która jasno zadeklarowała decyzję o sprzedaży piwa 3,5 proc.