Kraj

Ipsos ma uczestniczyć we wprowadzeniu standardu badań outdooru

Spółka, która ma je zlecić ma przyjąć nazwę Postar Polska.

Oferta Ipsosu, dotycząca wprowadzenia w Polsce standardu badawczego outdooru, według metodologii Postar, została wybrana spośród trzech rozpatrywanych przez firmy reklamy zewnętrzne w Polsce, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Pozostałe dwie pochodziły od hiszpańskiej firmy Cuenda oraz Postar UK, właściciela metody.

Badania ma zlecić spółka Postar Polska, która ma zostać zarejestrowana po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej (uzyskała już pozwolenie UOKiK). Jej udziałowcami mają zostać cztery największe firmy reklamy zewnętrznej w Polsce – AMS, Stroer, Cityboard Media i Clear Channel.

Jeżeli zgoda komisji zostanie udzielona wiosną br. wówczas pomiary mogłyby być przeprowadzone do końca 2012 r. i wprowadzone na rynek w 2013 r. Ich budżet szacuje się na 5-6 mln zł.