Kraj

Profil małego internauty

Ponad połowa najmłodszych badanych użytkowników sieci (7-14 lat) buszuje w niej codziennie, a ponad 80 proc. dzieci przynajmniej kilka razy w tygodniu.

O blisko 20 proc. wzrosła w ostatnim roku liczba dzieci codziennie korzystających z internetu. Najszybciej zyskującą wśród nieletnich kategorią w sieci jest erotyka, co pokazuje, że kontrola rodziców w wielu przypadkach ogranicza się do deklaracji. Przybywa natomiast marketerów, którzy uważnie selekcjonują serwisy wykorzystywane w komunikacji z dziećmi i ich rodzicami, wynika z opracowania Atmediów, biura reklamy mediów tematycznych.

Dzieci coraz aktywniej korzystają z internetu. Ponad połowa najmłodszych badanych użytkowników sieci (7-14 lat) buszuje w niej codziennie, a ponad 80 proc. dzieci – przynajmniej kilka razy w tygodniu. Na przestrzeni ostatniego roku odsetek najaktywniejszych małych internautów wzrósł o blisko 20 proc.

Profil małego internauty

W stosunku do zeszłego roku wyraźnie zwiększył się udział dziewczynek wśród internautów w wieku 7-14 lat (+18,9 proc.). Tym samym struktura płci wyrównała się, ale internet nie jest już bardziej medium “chłopięcym”, jak było jeszcze pod koniec 2010 r.

Wyraźne różnice pomiędzy płciami uwidaczniają się na poziomie ulubionych kategorii tematycznych. W rankingu stron o najwyższym dopasowaniu (affinity) wśród dziewczynek prowadzą kategorie: hosting, edukacja oraz wyszukiwarki. Chłopięcy ranking otwierają edukacja, nowe technologie i erotyka.

Profil małego internauty

Strony dla dorosłych wyraźnie zyskały wśród wszystkich internautów z grupy 7-14 lat. Erotyka plasuje się w top 15 kategorii o największej liczbie użytkowników z grupy 7-14, a jest na pierwszym miejscu pod względem dynamiki wzrostu na przestrzeni ubiegłego roku. Strony erotyczne przyciągały o 40 proc. więcej użytkowników niż 12 miesięcy wcześniej, z ostatnich danych wynika, że liczba odwiedzających je 7-14-latków sięga miliona.

Profil małego internauty

– Rodzice w prowadzonych przez nas badaniach mediów dziecięcych wielokrotnie deklarowali przywiązanie do bezpiecznego otoczenia programowego. Jednak kolejne już statystyki dowodzą, że w przeciwieństwie do oglądania telewizji kontrola rodziców nad korzystaniem przez dzieci z internetu jest bardzo ograniczona – mówi Marta Wiercińska, commercial director z Atmediów. – Pozytywne tendencje obserwujemy natomiast wśród dziecięcych marketerów, którzy coraz dokładniej selekcjonują treści, przy jakich pokazują reklamy. Z jednej strony to efekty pracy czołowych nadawców dziecięcych, od lat promujących ideę bezpiecznego programmingu, z drugiej – przejaw biznesowej ostrożności i eliminowania ryzyka skojarzenia reklamy z zagrażającą treścią – dodaje.

Profil małego internauty


Atmedia sprzedają kampanie w 8 dziecięcych telewizjach i 17 serwisach internetowych skierowanych do dzieci i/lub rodziców. Są wśród nich stacje: Disney, Disney XD, Disney Junior, Nickelodeon, MiniMini, CBeebies, Polsat JimJam, TeleToon+.