Kraj

Eutelsat rozwinie usługi interaktywne; z Polski ekspansja na Wschód

Operator satelitarny Eutelsat (m.in. satelity Hot Bird) przedstawił strategię rozwoju biznesu w Polsce na 2004 r. i w latach następnych....

Operator satelitarny Eutelsat (m.in. satelity Hot Bird) przedstawił strategię rozwoju biznesu w Polsce na 2004 r. i w latach następnych. Zdaniem Giuliano Beretty, prezesa i dyrektora wykonawczego Eutelsatu, Polska jest dla firmy jednym z najważniejszych rynków. Ponad 80 kanałów TV nadawanych po polsku, czyni go 4. rynkiem po brytyjskim, włoskim i francuskim. W roku finasowym lipiec 2002 – lipiec 2003 r. przychody Eutelsatu w Polsce wyniosły ok. 42 mln euro. “Rynek polski wyróżnia się na tle innych. W Polsce 95 proc. naszego zysku związane jest z biznesem telewizyjnym, podczas gdy na innych rynkach jest to średnio 70-75 proc. Dlatego chcemy rozwijać tu również inne nasze aktywności” – powiedział szef Eutelsatu. Eutelsat chce rozwijać usługi interaktywne dostępne za pośrednictwem szerokopasmowego internetu. “W związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej chcemy stworzyć możliwość korzystania przez Polaków z dostępu do takich programów unijnych jak e-health, e-business, e-government czy e-learning” – mówi Elżbieta Rumińska, dyrektor Eutelsatu ds. Europy Środkowej i Wschodniej. Oferta skierowana będzie przede wszystkim do sfery biznesowej oraz administracji – i centralnej, i lokalnej. “Wiemy, że ten plan musi być rozłożony na kilka lat. Konieczna jest budowa infrastruktury – głównie w regionach, np. we wschodniej Polsce” – dodaje Rumińska. Profesjonalny terminal Eutelsatu związany z tymi usługami kosztuje obecnie około 1,4 tys. euro. Abonament miesięczny umożliwiający korzystanie z usługi mieści się w przedziale 120-500 euro. Użytkownicy (np. samorządy lokalne) będą mogli skorzystać z funduszy strukturalnych UE. “Możliwości, jakie stwarza nasza oferta multimedialna, wymagają promocji szczególnie poza dużymi miastami. Planowana jest kampania reklamowa głównie w regionach, ale szczegółów nie możemy jeszcze ujawnić” – powiedziała Rumińska. Prawdopodobnie działania obejmą m.in. prasę regionalną i aktywność marketing services. W pierwszym kwartale br. Eutelsat uruchomi w Polsce swoje przedstawicielstwo. “Polska ma być centrum ekspansji na Wschód” – deklaruje Beretta. (PM)