Kraj

Santander Consumer Bank rozpisze przetarg

Budżetu będzie broniła agencja Kolman Advertising.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, Santander Consumer Bank przygotowuje się do rozpisania przetargu na wybór agencji reklamowej. Prawdopodobnie nastąpi to w ciągu kilku tygodni. Obecnie bank współpracuje z agencją Kolman Advertising, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dla niego dom mediowy Mediapol.

Santander Consumer Bank działa głównie w obszarze consumer finance. Klientów zdobywa dzięki współpracy z partnerami, z którymi oferuje kredyty samochodowe i sprzedaż ratalną. Tak pozyskanym klientom dosprzedaje następnie m.in. kredyty gotówkowe i karty kredytowe poprzez sieć ok. 230 placówek. Swoje działania marketingowe bank prowadzi poprzez mailingi do bazy klientów i lokalne akcje marketingowe wokół placówek.

Jedynym produktem, który w ub.r. był szeroko (jak na ten bank) reklamowany w mediach ATL-owych, były depozyty (lokaty). Kampania reklamowa (po raz pierwszy od wielu lat w telewizji, a także w prasie, radiu i na outdoorze) wykorzystywała motyw Formuły 1. Grupa Santander jest sponsorem zespołu wyścigowego Ferrari. W ubiegłym tygodniu bank poinformował o przedłużeniu tej współpracy do 2017 r.

W marcu ub.r. Santander Consumer Bank wchłonął AIG Bank. Hiszpański Santander jest wymieniany jako potencjalny nabywca sprzedawanego przez belgijską grupę KBC Kredyt Banku.