Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, Santander Consumer Bank przygotowuje się do rozpisania przetargu na wybór agencji reklamowej. Prawdopodobnie nastąpi to w ciągu kilku tygodni. Obecnie bank współpracuje z agencją Kolman Advertising, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dla niego dom mediowy Mediapol.
Santander Consumer Bank działa głównie w obszarze consumer finance. Klientów zdobywa dzięki współpracy z partnerami, z którymi oferuje kredyty samochodowe i sprzedaż ratalną. Tak pozyskanym klientom dosprzedaje następnie m.in. kredyty gotówkowe i karty kredytowe poprzez sieć ok. 230 placówek. Swoje działania marketingowe bank prowadzi poprzez mailingi do bazy klientów i lokalne akcje marketingowe wokół placówek.
Jedynym produktem, który w ub.r. był szeroko (jak na ten bank) reklamowany w mediach ATL-owych, były depozyty (lokaty). Kampania reklamowa (po raz pierwszy od wielu lat w telewizji, a także w prasie, radiu i na outdoorze) wykorzystywała motyw Formuły 1. Grupa Santander jest sponsorem zespołu wyścigowego Ferrari. W ubiegłym tygodniu bank poinformował o przedłużeniu tej współpracy do 2017 r.
W marcu ub.r. Santander Consumer Bank wchłonął AIG Bank. Hiszpański Santander jest wymieniany jako potencjalny nabywca sprzedawanego przez belgijską grupę KBC Kredyt Banku.