Kraj

MBank się repozycjonuje, chce zbudować wizerunek banku uniwersalnego

MBank zapowiada na 2004 r. rozwój nowych produktów: kredytowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych. "Chcemy stać się bankiem pierwszego wyboru, uniwersalnym, a...

MBank zapowiada na 2004 r. rozwój nowych produktów: kredytowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych. “Chcemy stać się bankiem pierwszego wyboru, uniwersalnym, a przestać być bankiem drugim, w którym jedynie trzyma się depozyty” – mówi Paweł Kucharski, wiceprezes mBanku. Rozbudowywaniu oferty produktowej towarzyszyć będzie stopniowe repozycjonowanie banku wspierane działaniami marketingowymi. Jak mówi Kucharski, w 2004 r. nie należy spodziewać się ze strony mBanku spektakularnych akcji ATL-owych. MBank ma obecnie ponad 550 tys. klientów i codziennie przybywa około tysiąca nowych. “Akwizycja jest więc na zadowalającym poziomie. Dlatego skupimy się na działaniach kierowanych do naszej bazy klientów, będziemy ich zachęcać do korzystania z rozmaitych produktów banku. To będzie podstawa naszych działań, choć oczywiście będziemy też wykorzystywać ATL, tylko nie będą to duże budżety” – mówi Kucharski.

Jednocześnie zapowiada, że tradycyjnie już mBank prowadzić będzie silne kampanie reklamowe w internecie, na poziomie przynajmniej takim jak w roku poprzednim. W strategię repozycjonowania banku wpisuje się także budowanie sieci tzw. mKiosków – punktów obsługi w “świecie rzeczywistym” dla klientów banku. Na razie mKIoski działają w siedmiu miastach Polski, docelowo ma ich być 50 (w tym roku przybędzie ok. 30). W 2004 r. bank będzie także rozbudowywał w największych miastach kraju sieć tzw. centrów kredytowych, gdzie doradcy kredytowi pomagają klientom przebrnąć przez procedurę przyznawania kredytu. Do końca roku mBank chce osiągnąć poziom 745 tys. klientów, wartość depozytów powinna osiągnąć 3,2 mld zł. (MG, MB)