Kraj

Konkurs reklamowy KTR-u zaplanowany na kwiecień

Na ostatnim spotkaniu Klubu Twórców Reklamy (KTR) ustalono, że prace do nowego konkursu kreacji w reklamie można zgłaszać do 29...

Na ostatnim spotkaniu Klubu Twórców Reklamy (KTR) ustalono, że prace do nowego konkursu kreacji w reklamie można zgłaszać do 29 marca (prace wykonane w okresie od 15 grudnia 2002 do 15 marca 2003 r.). Jury będzie obradować w połowie kwietnia, dokładny termin nie został sprecyzowany. Krótka lista zostanie ogłoszona zaraz po zakończeniu obrad. Prace będą oceniane w skali od 1 do 10, na short-listę trafią wszystkie, które uzyskały powyżej 5 punktów. Ustalono również, że prace będą oceniane przez kilka składów jury: reklamowego, graphic and design, interactive, crafts, młodzi reżyserzy, young creatives, a także będzie osobne jury dziennikarskie. Każde z tych jury dokona oceny preselektywnej, ustalając short-listę, nagrody będą przyznawane przez połączone gremium wszystkich składów jury. Całości będzie przewodniczył Kot Przybora. W skład jury będą wchodzić osoby powołane przez członków KTR-u, niekoniecznie pracujące w agencjach reklamowych. Każda agencja przystępująca do konkursu musi zapłacić 250 zł wpisowego. Ceny pozostałych zgłoszeń to: telewizja, film – 800 zł, radio, druk – 600 zł, design, craft – 500 zł. Małe agencje i osoby fizyczne mogą się starać o zniżki, które będą przyznawane indywidualnie. Pieniądze uzyskane z organizacji konkursu i gali trafią do kasy KTR-u i zostaną przeznaczone na działalność statutową. KTR nie ma jeszcze osobowości prawnej, ale jak zapewniła Anna Ziomecka zajmująca się PR w Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych (SAR), trwa proces sądowej rejestracji. Konkurs nosi nazwę Konkursu Klubu Twórców Reklamy, statuetka nazwy jeszcze nie posiada. 21 lutego br. spodziewane jest rozstrzygnięcie rozpisanego przez KTR konkursu na stworzenie identyfikacji wizualnej konkursu reklamy, statuetkę i kampanię reklamową. Na razie swój udział i projekty zgłosiły agencje: Gruppa 66/Ogilvy, G7, PZL, Grey, Publicis, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Euro RSCG New Europe, Definition Design. Szczegóły dotyczące kategorii i regulaminu konkursu nie zostały jeszcze doprecyzowane. “Na początku lutego powstanie specjalna strona internetowa – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyr. SAR-u. – Wtedy wszystkie szczegóły na ten temat staną się publiczne”. Za opracowanie kategorii konkursowych i regulaminu odpowiedzialni są Darek Zatorski i Katarzyna Batogowska. Nie wiadomo jeszcze, kto zajmie się audytem konkursu oraz czy zostanie nawiązana współpraca z jakimś międzynarodowym festiwalem. Gala konkursu zaplanowana jest na 26 kwietnia br. w Teatrze Polskim. Za jej organizację jest odpowiedzialny Iwo Zaniewski. Na ostatnim spotkaniu KTR-u byli obecni: Paweł Borowski (Ad Fabrika/FCB), Jakub Kamiński (Brain), Przemek Bogdanowicz (G7), Tomasz Lachowski (Definition Design), Jacek Maciejewski (Euro RSCG New Europe), Ewa Zaborowska (Gruppa 66/Ogilvy), Darek Zatorski (Leo Burnett), Michał Nowosielski (Publicis), Darek Rzontkowski (TBWAWarszawa), Jacek Szulecki (Saatchi & Saatchi), Jarosław Wiewiórski (Soda), Piotr Kowalczyk (Scholz & Friends), Iwo Zaniewski (PZL). Spotkaniu przewodniczył Kot Przybora, PZL. Przybora został członkiem zarządu SAR-u. (AMS)