Kraj

Agora i ZPR rozmawiają z CR Media Consulting o współpracy na wyłączność

Grupy radiowe Agory SA i Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych prowadzą rozmowy z firmą CR Media Consulting SA na temat wyłącznościowej współpracy....

Grupy radiowe Agory SA i Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych prowadzą rozmowy z firmą CR Media Consulting SA na temat wyłącznościowej współpracy. W wyniku tych rozmów CR Media Consulting SA miałby się stać jedynym zewnętrznym brokerem, który miałby w swojej ofercie sprzedażowej stacje Agory i ZPR. Dotychczas sprzedażą czasu reklamowego w rozgłośniach Agory czy ZPR zajmowała się także na przykład firma RRM, dom sprzedaży Radia Zet i Radiostacji. Z nieoficjalnych informacji wynika, że umowy pomiędzy CR Media Consulting a Agorą i ZPR nie zostały jeszcze podpisane, ale negocjacje są zaawansowane. Maciej Teliszewski, dyrektor ds. sprzedaży i zakupu w CR Media Consulting SA, nie skomentował tych doniesień. Beata Goczał, specjalista ds. PR Projektu Radiowego ZPR, powiedziała, że wszelkie negocjacje handlowe objęte są tajemnicą handlową. Marek Michalski, zastępca dyr. ds. radiostacji lokalnych w Agorze SA, potwierdził, że Agora prowadzi w tej sprawie rozmowy z CR Media Consulting SA. “Inicjatywa ta bierze się z sytuacji, jaka panuje na rynku, w której radio lokalne traci. Liczymy na to, że współpraca z tym partnerem pozwoli zwiększyć udział radia lokalnego w ogólnopolskich pakietach reklamowych” – powiedział Michalski. Według monitoringu CR Media Consulting SA udział lokalnych stacji radiowych w rynku reklamy radiowej brutto w 2003 r. w stosunku do 2002 r. zmalał o 11,1 proc., wydatki reklamowe w rozgłośniach lokalnych zmalały o 1 proc. Według szacunków dotyczących wydatków reklamowych netto przygotowanych przez CR Media Consulting udziały stacji lokalnych w rynku reklamy radiowej zmalały o 12,2 proc., a wpływy netto o 16,5 proc. W 2003 r. udział rynku lokalnego w reklamie radiowej wynosił 35 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 41 proc. Zdaniem Teliszewskiego powodem zmniejszania się wpływów reklamowych stacji lokalnych jest wzmacnienie się “duopolu” stacji ogólnopolskich. “Karty w reklamie radiowej rozdają stacje RMF FM i Zetka, rynek lokalny był do tej pory zbyt rozdrobniony, aby mieć jakiś wpływ na to, co się dzieje na rynku dotkniętym kryzysem. Jeśli nadawcy lokalni wyciągną odpowiednie wnioski z tej sytuacji i skonsolidują się, mają szansę poprawić swoją pozycję” – uważa Teliszewski. (PR)