Kraj

IAB wydaje certyfikaty standardów reklamy display

Pierwsze osiem podmiotów otrzymało dokument przyznawany przez IAB.

IAB Polska przyznała pierwsze certyfikaty standardów reklamy display. Otrzymały je: Agora, ARBOinteractive, Evolution Media Net, Grupa Onet, Interia.pl, Media Mind, Nasza Klasa i Wirtualna Polska.

Stworzone przez IAB Polska pod koniec ubiegłego roku standardy reklamy display obowiązują od 1 stycznia br. Tego samego dnia ruszył system certyfikacji standardów.

Dokument został stworzony przede wszystkim z myślą o klientach, tak aby kreacja spełniająca wymogi IAB mogła być wyemitowana u wszystkich, którzy stosują się do standardu.

Standard określa m.in. minimalne i maksymalne wagi. Oznacza to, że wydawca powinien w swojej specyfikacji określić, że przyjmuje do emisji kreacje o maksymalnej wadze 40 kB lub 60 kB (w zależności od formatu) albo większej. Wydawca nie może wymagać od reklamodawcy przygotowania kreacji o wadze mniejszej, niż określa to standard. Podobnie jest z rozmiarami reklamy – wydawca musi przyjąć do emisji np. expand billboard rozwijany do 300 pikseli. Jeżeli zechce, może przyjąć kreację rozwijaną do większego rozmiaru, ale nie może wymagać rozmiaru mniejszego. Dodatkowo standard reguluje umieszczanie znaku “X” do zamykania kreacji w poszczególnych formatach i odtwarzanie dźwięku w kreacjach wideo.