Zagranica

Amerykańskie stacje telewizyjne chcą zmieniać przyzwyczajenia widzów

Amerykańskie stacje telewizyjne starają się bardziej precyzyjnie docierać do swojej widowni. Związane jest to ze zmianą zwyczajów i zachowań widzów....

Amerykańskie stacje telewizyjne starają się bardziej precyzyjnie docierać do swojej widowni. Związane jest to ze zmianą zwyczajów i zachowań widzów. Amerykanie są coraz bardziej mobilni i zapracowani, co bezpośrednio wpływa na konsumpcję telewizji. Latem br. nadawcy zamierzają wprowadzać nowe formaty telewizyjne, które dotąd nie były kojarzone z charakterem danej stacji. Do zmiany strategii programowych przyczyniły się niepokojące informacje dotyczące rezygnacji z oglądania niektórych kanałów TV grup widzów, które najbardziej interesują reklamodawców. Zdaniem Susan Lyne, prezesa ds. rozrywki telewizji ABC, stacja zamierza testować nowe produkcje. ABC specjalizowała się do tej pory przede wszystkim w komediach. Teraz stawia też na seriale obyczajowe. Niebawem testowo pokazane zostaną nowe produkcje pt. “The D.A.”, “Empire” i “Kingdom Hospital”. Z kolei stacja NBC w sierpniu br. chce skoncentrować się na rozwijaniu programingu związanego z igrzyskami olimpijskimi w Atenach. Nad nowym formatem, którego emisja jest zaplanowana na 12 miesięcy, pracuje kanał Fox. WB Network pokaże pierwsze wyprodukowane siłami własnymi filmy. UPN stawia na programy typu reality show. (“Advertising Age”)