M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nowy monitoring sprzedaży ACNielsen

Serwis Dzienny | 16 listopada 1999, 00:00

Instytut badawczy ACNielsen Polska oraz właściciele sieci marketów Globi i RŽal podpisały umowy o udostępnieniu danych sprzedażowych. Dzięki niej instytut...

Instytut badawczy ACNielsen Polska oraz właściciele sieci marketów Globi i RŽal podpisały umowy o udostępnieniu danych sprzedażowych. Dzięki niej instytut już niebawem zacznie publikować raporty o sprzedaży marek w poszczególnych sieciach handlowych (tzw. named chain data). "To jakościowy przełom w badaniach sprzedaży detalicznej w Polsce" Đ twierdzi Pat Gardiner, wiceprezes ACNielsen. Jego zdaniem znaczenie sieci w handlu detalicznym stale rośnie, a nowy rodzaj badania pozwala producentom i dystrybutorom na osiąganie lepszej polityki sprzedaży i promocji w dużych punktach handlowych. Dane do badania są dostarczane przez sieci. Pochodzą ze skanowanych przy kasach kodów kreskowych. Raporty ACNielsen będą publikowane najprawdopodobniej co miesiąc i będą uwzględniać przedziały tygodniowe. Do końca roku instytut planuje nawiązać współpracę także z siecią Macro Cash & Carry, rozmawia też z innymi. (PW)