Nowojorska agencja Bartle Bogle Hegarty wygrała wart 30 mln dol. budżet reklamowy na przygotowanie kampanii promującej bezpieczną jazdę samochodami sportowymi (tzw. SUV – sports utility vehicles) marki Ford. Przetarg prowadzony był przez Biuro Prokuratora Generalnego Florydy. Budżet pochodzi z porozumienia opiewającego na sumę 51,5 mln dol., jakie Ford zawarł z administacją 50 stanów USA, Dystryktu Columbia, Puerto Rico i Wysp Dziewiczych. Ford zdecydował wyasygnować tę kwotę na promocję bezpiecznej jazdy, po tym jak przedstawiciele amerykańskiej administracji zarzucili koncernowi, że jego reklamy sportowych aut wprowadzają konsumentów w błąd na temat ich bezpieczeństwa. Według informacji “New York Timesa” w przetargu na realizację tej kampanii poza zwycięską agencją startowały jeszcze Publicis & Hal Riney z San Francisco oraz Euro RSCG Tatham Partners z Chicago. W Stanach Zjednoczonych obowiązują przepisy, które mówią, że w reklamach samochody sportowe nie mogą być pokazywane tak, jakby były zwykłymi samochodami. (“BrandRepublic”)