Zagranica

Bartle Bogle Hegarty wygrała budżet na specjalną kampanię Forda

Nowojorska agencja Bartle Bogle Hegarty wygrała wart 30 mln dol. budżet reklamowy na przygotowanie kampanii promującej bezpieczną jazdę samochodami sportowymi...

Nowojorska agencja Bartle Bogle Hegarty wygrała wart 30 mln dol. budżet reklamowy na przygotowanie kampanii promującej bezpieczną jazdę samochodami sportowymi (tzw. SUV – sports utility vehicles) marki Ford. Przetarg prowadzony był przez Biuro Prokuratora Generalnego Florydy. Budżet pochodzi z porozumienia opiewającego na sumę 51,5 mln dol., jakie Ford zawarł z administacją 50 stanów USA, Dystryktu Columbia, Puerto Rico i Wysp Dziewiczych. Ford zdecydował wyasygnować tę kwotę na promocję bezpiecznej jazdy, po tym jak przedstawiciele amerykańskiej administracji zarzucili koncernowi, że jego reklamy sportowych aut wprowadzają konsumentów w błąd na temat ich bezpieczeństwa. Według informacji “New York Timesa” w przetargu na realizację tej kampanii poza zwycięską agencją startowały jeszcze Publicis & Hal Riney z San Francisco oraz Euro RSCG Tatham Partners z Chicago. W Stanach Zjednoczonych obowiązują przepisy, które mówią, że w reklamach samochody sportowe nie mogą być pokazywane tak, jakby były zwykłymi samochodami. (“BrandRepublic”)