M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Baranowska odsprzedała swoje udziały w domu mediowym Media Group

Serwis Dzienny | 4 lutego 2004, 00:00

Małgorzata Baranowska odsprzedała 40 proc. udziałów w domu mediowym Media Group jego pozostałym współwłaścicielom i obecnie współpracuje z tą agencją...

Małgorzata Baranowska odsprzedała 40 proc. udziałów w domu mediowym Media Group jego pozostałym współwłaścicielom i obecnie współpracuje z tą agencją jedynie projektowo. Głównym udziałowcem i szefem Media Group pozostaje Al Harris, część udziałów zakupił także Krzysztof Pełka (dotychczas posiadał 10 proc.), dyrektor generalny działu TV w Media Group. Szczegółowe dane dotyczące wysokości udziałów obu właścicieli podobnie jak wartość transakcji nie zostały ujawnione. Baranowska, która wraz z Alem Harrisem zakładała Media Group w 1995 r., powiedziała, że podjęła decyzję o odejściu z agencji, ponieważ znużył ją biznes reklamowy. Zajmowała stanowisko media directora Media Group, drogą awansu zastąpiła ją Agnieszka Bogulak-Komorowska, dotychczas media manager w tej agencji. Ponadto w ostatnim czasie z agencji odeszedł jeden TV buyer, ale w jego miejsce zatrudniony został nowy pracownik; zespół Media Group powiększył się również o jednego media plannera. Jak powiedział Al Harris, w 2003 r. obroty Media Group w porównaniu z 2002 r. były stabilne i jego zdaniem również w bieżącym roku uda się zachować porównywalny poziom wpływów. W 2002 r. obroty brutto Media Group wyniosły 101,7 mln zł (źródło: "Almanach Mediów i Reklamy"). W 2003 r. zakończyła się współpraca Media Group z firmą Siemens ICMD (telefony komórkowe). Budżet Siemensa obsługiwany obecnie przez dom mediowy Media Direction OMD stanowił w 2003 r. około 12 proc. obrotów brutto Media Group. Wśród najważniejszych klientów pozyskanych przez Media Group w 2003 r. Al Harris wymienił budżety firm Altana Pharma, Wydawnictwa Egmont oraz PPUH Woseba. Głównym klientem Media Group pozostaje firma Henkel Polska - detergenty, ale z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że współpraca z tym klientem może się zakończyć w 2004 r., a obsługą budżetu mediowego całej firmy Henkel Polska zajmie się od 2005 r. dom mediowy Optimum Media OMD. Henkel jest sieciowym klientem Optimum Media OMD, który w Polsce obsługuje obecnie kosmetyki i koloranty produkowane przez firmę. "Liczymy się z możliwością utraty tego klienta, ponieważ sytuacja, w której Henkel współpracuje lokalnie z dwiema agencjami, jest na pewno wyjątkowa" - powiedział Al Harris. Michael Czech, dyrektor marketingu Henkel Polska - detergenty, powiedział, że współpraca z Media Group jest sprawą otwartą i nie zapadły jeszcze żadne decyzje dotyczące współpracy z tym domem mediowym w 2005 r. (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,