Kraj

Planete chce rozbudowywać dystrybucję i aktywność marketingową

Kanał Planete intensyfikuje działania marketingowe. Zdaniem Jamesa Wellsa, dyrektora zarządzającego Planete i osoby odpowiedzialnej za biznes w Polsce i w...

Kanał Planete intensyfikuje działania marketingowe. Zdaniem Jamesa Wellsa, dyrektora zarządzającego Planete i osoby odpowiedzialnej za biznes w Polsce i w Niemczech, polski rynek wymaga specjalnego podejścia strategicznego m.in. ze względu na rozdrobnienie rynku operatorów telewizji kablowej. “Mamy umowy z ponad 300 sieciami kablowymi w Polsce, a to jeszcze nie są wszystkie podmioty” – mówi Wells. Planete chce rozbudowywać sieć dystrybucji. “Obecnie rozmawiamy z sieciami: Aster, Multimedia Polska i Śląską TVK” – deklaruje James Wells. Według rankingu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Kablowej Aster ma 380 tys. abonentów, Multimedia Polska 475 tys., a Śląska TVK 50 tys. “Nasz plan minimum na ten rok to sfinalizowanie przynajmniej jednej umowy z jednym z tych operatorów” – deklaruje szef Planete. Podkreśla też, że równolegle firma rozmawia z innymi mniejszymi operatorami. Planete chce też intensyfikować swoje działania eventmarketingowe, np. powiązane z festiwalami filmowymi, m.in. z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Berlinie i Festiwalem Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych w Krakowie. “To dobra metoda obudowywania brandu Planete. Chcemy też rozwijać działania związane ze sprzedażą praw do emisji naszych wybranych filmów. To nowy biznes dla nas, ale zainteresowanie polskim filmem “Ballada o kozie” wskazuje, że może to być istotne źrodło dochodów” – uważa Wells. Projekt filmu dokumentalnego “Ballada o kozie” został nagrodzony w międzynarodowym konkursie kanału Planete. Scenariusz został przygotowany przez Bartka Konopkę i Piotra Rosołowskiego. Konopka jest też reżyserem filmu, a Rosołowski odpowiedzialny był za zdjęcia. Premiera filmu miała miejsce 11 lutego br. na 54. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie. W czasie festiwalu Wells rozmawiał z przedstawicielami kilku europejskich stacji telewizyjnych zainteresowanych zakupem praw do emisji tego dokumetu. Jako jeden z najważniejszych celów na br. Wells wymienia też zwiększanie aktrakcyjności przekazu reklamowego za pośrednictwem kanału Planete. “Rozmawiamy z naszym brokerem At Media na temat jeszcze większego wykorzystania w komunikacji rynkowej specyfiki brandu Planete” – mówi Wells. Paryska centrala Planete przygląda się też polskiemu rynkowi pod kątem uruchomienia kolejnych kanałów tematycznych. Zdaniem szefa Planete na Niemcy i Polskę trudno spodziewać się jednak, by stało się to już w br. We Francji działa m.in. kanał Planete Thalasa (poświęcony tematyce morskiej) i od niedawna Ma Planete (kanał dokumentalny dla dzieci). Kanał Planete powstał we Francji w 1988 r. Polska emisja kanału ruszyła pod koniec 1996 r. Według AGB Polska w 2003 r. AMR (średnia oglądalność minutowa) Planete w grupie 16-49, miasta wynosiła 4,5 tys. widzów (0,04 proc.), a SHR (udział w rynku widowni) w tej grupie 0,23 proc. W ub.r. stacja zarobiła na reklamie 2,04 mln zł (spoty i billboardy sponsorskie). (PM)