Kraj

Odważna kreacja w telewizyjnej kampanii marki MacCoffee Strong

Firma Future Enterprises PTE Ltd. (FES) rozpocznie wkrótce telewizyjną kampanię reklamową kawy marki MacCoffee Strong, produktu wprowadzonego na rynek pod...

Firma Future Enterprises PTE Ltd. (FES) rozpocznie wkrótce telewizyjną kampanię reklamową kawy marki MacCoffee Strong, produktu wprowadzonego na rynek pod koniec 2002 r. Kreację i strategię kampanii przygotował dział marketingu firmy FES na Ukrainie. W wersji filmu reklamowego, który już trafił do stacji telewizyjnych, bohaterowie wykonują niewybredne gesty w stosunku do występującej w spocie atrakcyjnej modelki. Odważna kreacja spotu MacCoffee wywołała reakcję ze strony telewizji Polsat, która poprosiła o przedstawienie innej wersji filmu. “Poprosiliśmy reklamodawcę o to, by zmodyfikował spot, ponieważ w wersji, którą widzieliśmy, bez podkładu dźwiękowego, nie moglibyśmy go emitować przed godz. 23. Uznaliśmy, że spot jest zbyt swobodny obyczajowo i mógłby obrazić naszych widzów” – mówi Agnieszka Wieczorek, dyrektor handlowy w Polsat Media. Ostatecznie do telewizji trafią nowe wersje reklamówki, będące jednak fragmentami tego samego filmu, który w pełnej wersji ma 90 sekund. “Przygotowaliśmy na polski rynek takie wersje spotu, które nie będą, mam nadzieję, bulwersowały widzów. Reklama MacCoffee została przygotowana z myślą o naszych klientach – jest żywa, dynamiczna, skierowana do ludzi ceniących wygodę, czas i dobrą jakość spożywanych produktów. Z pewnością można o niej powiedzieć, że jest wyjątkowa i niepowtarzalna” – powiedziała Joanna Szloser-Olszewska, marketing manager w Future Enterprises PTE Ltd. Nie wiadomo jeszcze, jaki dom mediowy zajmie się planowaniem i zakupem mediów. Wybór agencji mediowej nastąpi prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu i następnie do stacji telewizyjnych trafi nowa wersja spotu. W kampanii będą wykorzystane 15- i 30-sekundowe spoty. Fragment pełnej wersji reklamy był już emitowny w telewizji TV4 pod koniec ub.r. Kampania wykorzystująca kontrowersyjną kreację była prowadzona na Ukrainie i dostała nagrodę podczas otwartego konkursu reklamy ERSH, który miał miejsce w ub.r. w Kijowie. Reklama MacCoffee otrzymała specjalną nagrodę organizatorów za “strzał w dziesiątkę”, czyli za najlepiej trafioną reklamę. Kawa marki MacCoffee Strong jest to produkt z segmentu kawy 3 w 1 (mieszanka kawy rozpuszczalnej, cukru i śmietanki w proszku), a w segmencie tym oprócz firmy FES konkurują również firmy m.in.: Nestle Polska, Maxwell i Mokate. (PR)