Firma Future Enterprises PTE Ltd. (FES) rozpocznie wkrótce telewizyjną kampanię reklamową kawy marki MacCoffee Strong, produktu wprowadzonego na rynek pod koniec 2002 r. Kreację i strategię kampanii przygotował dział marketingu firmy FES na Ukrainie. W wersji filmu reklamowego, który już trafił do stacji telewizyjnych, bohaterowie wykonują niewybredne gesty w stosunku do występującej w spocie atrakcyjnej modelki. Odważna kreacja spotu MacCoffee wywołała reakcję ze strony telewizji Polsat, która poprosiła o przedstawienie innej wersji filmu. “Poprosiliśmy reklamodawcę o to, by zmodyfikował spot, ponieważ w wersji, którą widzieliśmy, bez podkładu dźwiękowego, nie moglibyśmy go emitować przed godz. 23. Uznaliśmy, że spot jest zbyt swobodny obyczajowo i mógłby obrazić naszych widzów” – mówi Agnieszka Wieczorek, dyrektor handlowy w Polsat Media. Ostatecznie do telewizji trafią nowe wersje reklamówki, będące jednak fragmentami tego samego filmu, który w pełnej wersji ma 90 sekund. “Przygotowaliśmy na polski rynek takie wersje spotu, które nie będą, mam nadzieję, bulwersowały widzów. Reklama MacCoffee została przygotowana z myślą o naszych klientach – jest żywa, dynamiczna, skierowana do ludzi ceniących wygodę, czas i dobrą jakość spożywanych produktów. Z pewnością można o niej powiedzieć, że jest wyjątkowa i niepowtarzalna” – powiedziała Joanna Szloser-Olszewska, marketing manager w Future Enterprises PTE Ltd. Nie wiadomo jeszcze, jaki dom mediowy zajmie się planowaniem i zakupem mediów. Wybór agencji mediowej nastąpi prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu i następnie do stacji telewizyjnych trafi nowa wersja spotu. W kampanii będą wykorzystane 15- i 30-sekundowe spoty. Fragment pełnej wersji reklamy był już emitowny w telewizji TV4 pod koniec ub.r. Kampania wykorzystująca kontrowersyjną kreację była prowadzona na Ukrainie i dostała nagrodę podczas otwartego konkursu reklamy ERSH, który miał miejsce w ub.r. w Kijowie. Reklama MacCoffee otrzymała specjalną nagrodę organizatorów za “strzał w dziesiątkę”, czyli za najlepiej trafioną reklamę. Kawa marki MacCoffee Strong jest to produkt z segmentu kawy 3 w 1 (mieszanka kawy rozpuszczalnej, cukru i śmietanki w proszku), a w segmencie tym oprócz firmy FES konkurują również firmy m.in.: Nestle Polska, Maxwell i Mokate. (PR)