Kraj

Clear Channel Poland zamierza zainwestować w 2004 r. ok. 12 mln zł

Plany inwestycyjne firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) na rok 2004 r. przewidują wydatki rzędu 12 mln zł. "Budżet...

Plany inwestycyjne firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland (CCP) na rok 2004 r. przewidują wydatki rzędu 12 mln zł. “Budżet ok. 8 mln zł zostanie uruchomiony wówczas, gdy uda się nam wygrać w dwóch przetargach na realizację projektów reklamowych. Kwota 4 mln zł została zapisana w standardowym planie budżetowym na ten rok. Będzie inwestowana na dalszy rozwój jakościowy naszej sieci nośników oraz coraz bardziej zaawansowane narzędzia sprzedażowe” – mówi Kalina Janicka, prezes zarządu. CCP bierze obecnie udział w przetargach na zagospodarowanie pod względem reklamowym terenów zewnętrznych należących do sieci handlowych Carrefour i Tesco. Plany dotyczące rozwoju organicznego sieci nośników przewidują m.in. dalszą restrukturyzację tablic o formacie 4×3 m oraz rozwój systemu powierzchni ekspozycyjnych w centrach biznesowych. Według Janickiej inwestycje w 2004 r. będą utrzymane na tym samym poziomie co w roku 2003. Prawdopodobnie firma będzie musiała ponieść dodatkowe wydatki związane z utworzeniem nowej spółki badawczej Polskie Badania Outdooru (wraz z inną firmą reklamy zewnętrznej AMS SA oraz firmą badawczą SMG/KRC Millward Brown Company). Adaptacja do oferty handlowej oraz rozszerzenie zakresu prowadzonych analiz efektywności reklamy zewnętrznej mogą pochłonąć kwotę 1,5-2 mln zł. CCP wdraża również program ochrony wiat przystankowych wyposażonych w nośniki typu citylight poster przed aktami wandalizmu. Umowa w tej sprawie została podpisana z firmą ochrony Falck i dotyczy czterech miast – Warszawy, Łodzi, Poznania i Wrocławia. Jeżeli obie strony będą zadowolone ze współpracy, wówczas jej zasięg zostanie poszerzony na całą Polskę. Firma nie zamierza w tym roku inwestować w nowe rodzaje nośników. Jej wyniki finansowe za rok 2003 r. mają zostać ogłoszone w marcu br. W portfolio firmy znajdują się obecnie tablice o formacie 4×3 m – 4088 (ok. 70 proc. jest oświetlonych), nośniki citylight poster o formacie 1,8×1,2 m – 6423, nośniki małego formatu – 1875 oraz backlite’y – 48. Firma dysponuje trzema sieciami dedykowanymi – na uczelniach, w centrach biznesu oraz kurortach nadmorskich – oraz oferuje usługi w zakresie reklamy w miejscu sprzedaży. (JP)