Kraj

VA Strategic Communications autorem kampanii "Dziecko w sieci"

W środę rusza kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje i Kid Protect pt. "Dziecko w sieci". Jej celem jest zwrócenie uwagi...

W środę rusza kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje i Kid Protect pt. “Dziecko w sieci”. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jakie kontakty dzieci zawierają za pomocą komputera, a także uświadomienie zagrożenia niebezpieczeństwem, jakie dla młodych internautów stwarzają pedofile. Autorem kreacji jest agencja VA Strategic Communications, która przygotowała dwa layouty prasowe, kilka layoutów outdoorowych i spot telewizyjny. Kampania potrwa do końca kwietnia, a obejmować będzie: telewizję (TVP), radio (Radio Zet, Radio Białystok, Radio Plus Gliwice, Radio Kraków, Radio Bieszczady, Radio Włocławek, Radio Północ, Radio Fon Częstochowa, Radio dla Ciebie, Radio Wrocław, Radio Zachód), prasę (m.in. “Gazeta Wyborcza”, “Super Express”, “Polityka”, “Przekrój”, “Przyjaciółka”, “Zwierciadło”, “Viva!”, “Forum”, “Rzeczpospolita”, “Życie Warszawy”), outdoor (AMS). Kampanię wspomaga również EMPiK. Większość mediów udostępniła czas antenowy i swoje powierzchnie nieodpłatnie (AMS po kosztach zewnętrznych – wieszania plakatów). Na potrzeby kampanii opracowane zostaną ulotki i broszury dla dzieci i dorosłych, podkładki pod myszy z nadrukami edukacyjnymi, plakaty oraz ulotki. Ponadto w połowie marca startuje kampania edukacyjna, która będzie realizowana we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej i “Gazetą Wyborczą” w ramach akcji “Szkoła z klasą”. Przy współpracy z Centrum Promocji Młodzieży w tysiącu szkół podstawowych i gimnazjalnych prezentowane będą plakaty edukacyjne. Na potrzeby kampanii opracowany też został serwis internetowy (www.zlestrony.pl, www.dzieckowsieci.pl). Serwis zawiera część edukacyjną, informacje o przebiegu kampanii oraz informacje o zjawisku wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie. Po kampanii będzie funkcjonowała dalej jako strona informacyjno-edukacyjna poświęcona problemowi pedofilii w internecie. Honorowym patronem kampanii jest Ambasada Brytyjska i Polski Komitet ds. UNESCO. (AMS)