Kraj

Axel Springer Polska podnosi ceny reklam w "Fakcie" o ponad 30 proc.

Od początku marca br. zmienią się ceny reklam w dzienniku "Fakt" wydawanym przez Axel Springer Polska. Według nowego cennika koszt...

Od początku marca br. zmienią się ceny reklam w dzienniku “Fakt” wydawanym przez Axel Springer Polska. Według nowego cennika koszt kolorowego modułu na stronach redakcyjnych w dzień powszedni będzie wynosił 1650 zł (obecnie 1250 zł), a w wydaniu czwartkowym 2100 zł (obecnie 1600 zł). Zdaniem Rafała Grudowskiego, dyrektora biura reklamy “Faktu”, obecne wyniki sprzedaży i czytelnictwa pozwalają na podniesienie cen reklam. “Nasz dziennik ma dwukrotnie wyższą sprzedaż od “Super Expressu”, a wyniki czytelnictwa są podobne do wyników “Gazety Wyborczej”. Dlatego nie widzimy celu utrzymywania dotychczasowych cen reklam” – dodaje Grudowski. Według styczniowych danych PBC General, SMG/KRC Millward Brown Co. wskaźnik CCS “Faktu” wyniósł 17,4 proc., “Gazety Wyborczej” – 16,2 proc., a “Super Expressu” – 12,6 proc. Średnie rozpowszechnianie płatne “Faktu” w grudniu ub.r. wyniosło 536,3 tys. egz., “Gazety Wyborczej” – 436,6 tys. egz., a “Super Expressu” – 268,6 tys. egz. (dane: ZKDP). W “Super Expressie” cena modułu w wydaniu ogólnopolskim (codzienne i sobotnie) wynosi 2160 zł, w “Gazecie” – 2830 zł (wszystkie dane podane są bez podatku VAT). (JD)