Kraj

Oświadczenie: Axel Springer Polska przeprasza za wykorzystanie map

W nawiązaniu do informacji z Dziennego Serwisu "Media i Marketing Polska" z 24 lutego br. pt. "Prezentacja "Faktu" bezprawnie wykorzystała...

W nawiązaniu do informacji z Dziennego Serwisu “Media i Marketing Polska” z 24 lutego br. pt. “Prezentacja “Faktu” bezprawnie wykorzystała mapę przygotowaną przez Media Tak” wydawnictwo Axel Springer Polska przesłało do redakcji serwisu oświadczenie następującej treści:

“Axel Springer Polska przeprasza niniejszym za wykorzystanie map zakresów dzienników regionalnych opracowanych przez Media Tak oraz za uchybienia metodologiczne w prezentacji dziennika “Fakt”. Informujemy, iż przedmiotowa prezentacja przekazana została tylko nielicznym klientom, a później natychmiast wycofana. Pragniemy zapewnić, iż wydawnictwo dołoży wszelkich starań, aby tego rodzaju zdarzenia nie miały miejsca w przyszłości. Sposób prezentacji danych nie zmienia bardzo dobrych wyników dziennika “Fakt”, które uplasowały go na pierwszym miejscu zarówno pod względem czytelnictwa – “Fakt” czytało w styczniu blisko 5,2 mln osób; druga w kolejności “Gazeta Wyborcza” miała o ponad 350 tys. czytelników mniej, zaś “Super Express” czytało o ponad 1,4 mln mniej osób niż “Fakt” (PBC General, zrealizowane przez SMG/KRC Millward Brown Co., CCS, styczeń 2004, wszyscy, N=3037, opracowane przez Axel Springer Polska) – jak i liczby sprzedanych egzemplarzy: “Fakt” – 536 369 egz., “Gazeta Wyborcza” – 432 899 egz., “Super Express” – 267 191 egz. (ZKDP, grudzień 2003)”.