Kraj

Polfa Warszawa wprowadzi nowe brandy OTC, pracuje nad ich strategią marketingową

Firma farmaceutyczna Polfa Warszawa wprowadzi w br. na rynek nowe leki. Wśród nich będą preparaty OTC (dostępne bez recepty). "Jakiś...

Firma farmaceutyczna Polfa Warszawa wprowadzi w br. na rynek nowe leki. Wśród nich będą preparaty OTC (dostępne bez recepty). “Jakiś czas temu Polfa Warszawa była potentatem w kategorii multiwitamin. Chcemy wrócić do tej idei” – powiedział Władysław Karaś, pezes zarządu Polfy Warszawa. Z tej grupy w portfolio firma ma obecnie brand Multivitaminum. Inne grupy produktów dostępnych bez recepty, które będą rozwijane w najbliższym czasie, to m.in. płyny (w tym preparat do płukania jamy ustnej), syropy i kremy (w najbliższym czasie – krem wspomagający gojenie ran). Obecnie do rejestracji firma zgłosiła 32 preparaty (i OTC, i Rx). Obecnie firma pracuje nad strategią marketingową nowych produktów. Szczegóły na ten temat nie zostały ujawnione. Zdaniem prezesa Polfy Warszawa budżet reklamowy firmy na razie nie zostanie gwałtownie zwiększony. Według firmy Expert Monitor w ub.r. Polfa Warszawa wydała na reklamę 11,369 mln zł. Najsilniej wspierane były brandy Allertec (6,774 mln zł) i Acard (3,066 mln zł). W latach 2003-2007 firma zamierza wydać na inwestycje 245 mln zł, w tym m.in. na uruchomienie produkcji nowych produktów. Polfa Warszawa zamknęła rok 2003 przychodami w wysokości 296,3 mln zł. Rok wcześniej było to 288,7 mln zł (wzrost o 2,6 proc.). W ub.r. firma wypracowała zysk netto w wysokosci 38,8 mln zł (wzrost o 14,8 proc. w stosunku do roku 2002). W 2003 r. pod względem ilościowym Polfa Warszawa zajmowała trzecią pozycję (udział w rynku: 3,7 proc.), po Polpharmie (11 proc. ) i GlaxoSmithKline (6 proc.). Pod względem wartościowym firma zajmowała 17. pozycję (1,5 proc. udziału w rynku). Najlepiej sprzedające się leki Polfy Warszawa pod względem ilościowym i wartościowym to Acard i Molsidomina. Wartościowo preparaty OTC stanowiły w ub.r. 29 proc. udziału w przychodach firmy. (PM)