Kraj

Diageo Polska wyda ok. 7 mln zł na launch Smirnoff Vladimir

Firma Diageo Polska wyda około 6-7 mln zł na launch nowej wódki Smirnoff Vladimir. Produkt jest nową, przygotowaną specjalnie na...

Firma Diageo Polska wyda około 6-7 mln zł na launch nowej wódki Smirnoff Vladimir.

Produkt jest nową, przygotowaną specjalnie na rynek Polski odmianą Smirnoffa (o

produkcie pisaliśmy 27 lutego w DS “MMP”). Pieniądze będą wydane w ciągu

najbliższych 3-4 miesięcy m.in. na eventy promocyjne cyklu Smirnoff Experience,

reklamę w prasie handlowej, działania w kanale detalicznym i public relations. Za

wsparcie marketingowe produktu odpowiedzialne są agencja reklamowa Leo Burnett

Warszawa i agencja public relations 180° PR (także grupa Leo Burnett). Marka

Smirnoff ma obecnie około 3 proc. udziałów w rynku (wartościowo), general

manager Diageo Polska Tassos Evangelou przewiduje, że dzięki odświeżeniu marki i

działaniom marketingowym na koniec br. udział Smirnoffa powinien poprawić się

przynajmniej o jeden punkt procentowy. Szef Diageo Polska nie obawia się o

konkurencję ze strony wódek importowanych takich jak Finlandia i Absolut,

należących także do segmentu premium, których ceny po 1 maja spadną. “Marki te

będą wciąż znacznie droższe od produkowanego w Polsce Smirnoffa” – mówi Tassos

Evangelou. Jego zdaniem posiadające zaledwie 2-proc. udział marki wódek

importowanych nawet po zwiększeniu swojej sprzedaży nie wywołają rewolucji na

rynku. Tassos Evangelou nie spodziewa się także gwałtownych zmian w segmencie

whisky, do którego należy druga ważna marka Diageo – Johnnie Walker. Obecnie

konsumpcja whisky w Polsce to 1 proc. spożycia mocnych alkoholi. “W najbardziej

optymistycznym scenariuszu po zniesieniu ceł rynek ten może urosnąć w

najbliższym czasie dwukrotnie, ale i tak będzie nieporównanie mniejszy od rynku

wódki” – mówi szef Diageo. Według jego szacunków po 1 maja cena Johnnie Walkera

w Polsce może spaść o mniej więcej 20 proc. (TW)