Internetowy komunikator Tlen.pl we współpracy z operatorem telekomunikacyjnym
Energis Polska rozpoczynają świadczenie usług dostępu wdzwanianego do internetu
(tzw. dial-up) w postaci pakietów godzinowych. Użytkownik, który zdecyduje się na
łączenie się z siecią poprzez nowy numer dostępowy 020 6067 i podpisze umowę,
będzie mógł skorzystać z jednego z trzech pakietów (5 godzin za 14 zł, 15 godz. –
za 37 zł i 30 godz. – za 64 zł) lub z usługi TlenDostęp Plus (bez umowy i naliczanie
sekundowe). Tym samym Tlen i Energis jako drudzy, po Telekomunikacji Polskiej SA
(ceny jej pakietów są identyczne jak powyżej), oferują pakiety internetowe (zwykły
dostęp wdzwaniany oferuje ponad 10 firm). Na razie zachętą dla użytkowników
Tlenu ma być 3-proc. rabat w przypadku, jeśli klient zrezygnuje z faktury w
papierowej postaci (dostaje ją pocztą elektroniczną). Firma o2.pl Sp. z o.o., która
prowadzi również portal internetowy o tej samej nazwie, blisko rok temu uruchomiła
z Energisem numer dostępowy 0209587, z którego skorzystało 70 tys.
użytkowników. Portal o2.pl uruchomiono w 1999 r., jak twierdzi Jacek Świderski,
członek zarządu o2.pl, regularnie korzysta z niego 2,9 mln osób, 1,9 mln założyło na
nim konta e-mail, a 650 tys. korzysta z komunikatora Tlen.pl (jego największą
konkurencją jest Gadu-Gadu). Spółka utrzymuje się praktycznie wyłącznie ze
sprzedaży reklam online. Jacek Świderski mówi, że usługa pakietów internetowych
będzie reklamowa w prasie komputerowej. Strategię marketingową przygotowała na
potrzeby uruchomienia pierwszego numeru dostępowego agencja Artegence, a
obecnie firma we własnym zakresie adaptowała ją na potrzeby kampanii pakietów.
Energis jest konkurencyjnym wobec TP SA operatorem telekomunikacyjnym,
koncentruje się głownie na usługach dla klientów biznesowych, dysponuje prefiksem
1066. Poza Tlen.pl przy usługach dostępowych współpracują z nim rownież Onet i
Interia. (MB)