Zagranica

Saatchi & Saatchi Healthcare wygrała budżet leku Plavix wartości 70 mln dol.

Firmy farmaceutyczne Bristol-Myers Squibb i Sanofi-Synthelabo przekazały amerykański budżet reklamowy wspólnie produkowanego leku Plavix agencji reklamowej Saatchi & Saatchi Healthcare...

Firmy farmaceutyczne Bristol-Myers Squibb i Sanofi-Synthelabo przekazały amerykański budżet reklamowy wspólnie produkowanego leku Plavix agencji reklamowej Saatchi & Saatchi Healthcare (Publicis Groupe). Jego wysokość szacowana jest na 70 mln dol. Plavix to lek rozrzedzający krew, konkurujący m.in. z aspiryną. Saatchi & Saatchi Healthcare pokonała w przetargu: Health@JWT (WPP Group), DDB Worldwide (Omnicom Group), Grey Healthcare (Grey Global Group) i Euro RSCG MVBMS Partners. W grudniu ub.r. z udziału w przetargu zrezygnowała agencja Ogilvy & Mather. Plavix tu drugi duży budżet farmaceutyczny zdobyty przez Saatchi & Saatchi Healthcare w ostatnim czasie. W lutym br. agencja rozpoczęła obsługę leku na osteoporozę Boniva, wspólnego produktu firm Roche i GlaxoSmithKline. (“Advertising Age”)