Kraj

Hachette i Interdeco obniżają ceny reklam w swoich magazynach

Wydawnictwa Hachette Filipacchi Polska i Hachette Filipacchi Magazine wraz z obsługującym je domem sprzedaży Interdeco Hachette Advertising Polska podjęły decyzję...

Wydawnictwa Hachette Filipacchi Polska i Hachette Filipacchi Magazine wraz z obsługującym je domem sprzedaży Interdeco Hachette Advertising Polska podjęły decyzję obniżenia cen reklam we wszystkich swoich magazynach. Postanowienie wpisuje się w strategię Hachette wyznaczoną ponad pół roku temu wraz z przyjściem nowego dyrektora generalnego Guillaume’a Devoud. Celem strategii jest zajęcie przez tytuły Hachette większej od posiadanej w tej chwili części rynku. Obniżka jest zróżnicowana: dla “Elle”, “Elle Decoration” i “Filmu” – po 5 proc., dla “Marie Claire” i “Samego Zdrowia” – po 15 proc. Nowy cennik zacznie obowiązywać od numerów lipcowych w tym roku. Interdeco chce zwrócić uwagę na niebezpieczeństwo fikcji cennikowej i nakręcającej się spirali rabatów w mediach. “Urealniamy ceny. W 2005 r. chcemy wejść z tytułami Hachette z rabatami nieprzekraczającymi 50 proc.” – powiedziała Yvette Żółtowska, dyrektor generalny Interdeco Hachette Advertising Polska. Wysokość obniżek odzwierciedla sytuację rynkową poszczególnych tytułów. Hachette inwestuje we wszystkie magazyny, a ostatnio jest to zwłaszcza widoczne w odniesieniu do tytułów, które potanieją bardziej, czyli “Samego Zdrowia” i “Marie Claire”. Oba miesięczniki mają i będą mieć kampanie telewizyjne. Oba zmieniły się merytorycznie i graficznie. “Marie Claire” dołącza płyty DVD. Wydawca w ciągu najbliższych sześciu miesięcy chce trwale podnieść wynik czytelnictwa i sprzedaż egzemplarzową tego tytułu, umocnić jego markę, zbudować większy zasięg i aktywniej zaistnieć w budżetach dużych domów mediowych. Według danych Agory Monitoring wpływy reklamowe (z reklam i insertów) tytułów Hachette bez autopromocji w 2003 r. wyniosły w sumie 59,7 mln zł brutto (w mln zł: “Elle” – 26,4; “Elle Decoration” – 3,5; “Film” – 9,5; “Marie Claire” – 10,6; “Samo Zdrowie” – 4,9 oraz – do sierpnia 2003 – “Maxim” – 4,9). (KP)