Zagranica

"The New York Times" oferuje zakup reklamy z "paneuropejskim zasięgiem"

"The New York Times" ("NYT") rozpoczął współpracę w zakresie sprzedaży powierzchni reklamowej w Europie do "International Herald Tribune" ("IHT") i...

“The New York Times” (“NYT”) rozpoczął współpracę w zakresie sprzedaży powierzchni reklamowej w Europie do “International Herald Tribune” (“IHT”) i nowego tygodnika “NYT” insertowanego do lokalnych gazet europejskich. Ruch ten nastąpił zaledwie miesiąc po tym, jak spekulowano, że “IHT” mogłaby zostać zmieniona w międzynarodową edycję “NYT”.W ubiegłym tygodniu w Wielkiej Brytanii do 900-tysięcznego nakładu “Daily Telegraph” wprowadzono ośmiostronicową sekcję tygodnika “The New York Times International Weekly”. Podobna sekcja zaistniała we francuskim “Le Monde” już w kwietniu 2002 r., a gazety w Niemczech, Hiszpanii i Włoszech będą ją wprowadzać w ciągu najbliższych tygodni.

“IHT” w nakładzie 150 tys. i pięć edycji tygodnika “NYT” w gazetach europejskich będą oferowane jako pakiet reklamowy “euroreach”, koordynowany przez “IHT”. W ub.r. “NYT” przejął 50 proc. udziałów w “IHT” i po długich deliberacjach zdecydowano, że “IHT” pozostanie niezależnym tytułem. (“Advertising Age”)