Kraj

DFF chce zwiększyć przychody ze sprzedaży usług za granicę do 10 proc.

Agencja reklamowa DougFaberFamily (DFF) zamierza zwiększyć liczbę realizowanych za granicą projektów marketingowych. "Rozwój sprzedaży ponadlokalnej nie jest naszym priorytetem. Jednak...

Agencja reklamowa DougFaberFamily (DFF) zamierza zwiększyć liczbę realizowanych za granicą projektów marketingowych. “Rozwój sprzedaży ponadlokalnej nie jest naszym priorytetem. Jednak mamy świadomość faktu, iż polski rynek dla niektórych marketerów może stać się zapleczem do ekspansji na inne rynki regionu. Możemy świadczyć dla nich usługi, które można na nich wykorzystać” – twierdzi Jacek Olechowski, managing director DFF. Agencja rozpocznie wkrótce prace nad projektami zagranicznymi dla firmy farmaceutycznej Jelfa SA i sieci sklepów ze sprzętem telekomunikacyjnym Germanos. Szczegóły tych planów nie zostały ujawnione. Pierwsze realizacje tego typu DFF przeprowadził w marcu ub.r. Jak dotąd kampanie reklamowe wykorzystujące prace autorstwa agencji zostały przygotowane dla firmy kosmetycznej Londa (spoty telewizyjne były emitowane w Rosji, na Łotwie, Białorusi i Ukrainie), Grupy PZU (kampania radiowa na Litwie), firmy konsultingowej CII Group (kampania prasowa w Serbii i Czarnogórze) oraz dla wspomnianych – Jelfy SA (Rosja i Ukraina) oraz Germanosa (kampanie telewizyjne i prasowe na rynkach bułgarskim, rumuńskim i macedońskim). W 2003 r. przychody DFF ze sprzedaży usług za granicę wyniosły ok. 5 proc. (w sumie osiągnęły poziom ok. 40 mln zł). Według Olechowskiego mogą wzrosnąć w tym roku do ok. 10 proc. Jednocześnie nie wyklucza kilku opcji nawiązania bliższych kontaktów z rynkami sąsiednimi – utworzenia własnego przedstawicielstwa, nawiązania strategicznego partnerstwa z międzynarodowymi strukturami reklamowymi albo wejścia w skład którejś z niezależnych sieci agencji reklamowych. (JP)