M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AMS inwestuje w sport i komunikację miejską

Serwis Dzienny | 1 grudnia 1999, 00:00

Firma reklamy zewnętrznej AMS zapowiada rozpoczęcie inwestycji w tworzenie sieci nośników reklamowych na środkach komunikacji miejskiej oraz na stadionach sportowych....

Firma reklamy zewnętrznej AMS zapowiada rozpoczęcie inwestycji w tworzenie sieci nośników reklamowych na środkach komunikacji miejskiej oraz na stadionach sportowych. W tym drugim wypadku mają to być bannery reklamowe, których stawianiem i eksploatacją ma się zająć nowo tworzona firma, w której 70 proc. udziałów będzie mieć AMS. Poznańska spółka podpisała także kontrakt z firmą dB Unlimited Polska - dostarczycielem konstrukcji oraz materiałów reklamowych, które posłużą do budowy sieci nowoczesnych nośników wielkogabarytowych typu backlite. Jednocześnie AMS finalizuje rozmowy dotyczące badań skuteczności reklamy zewnętrznej, w których biorą udział trzy instytuty badawcze: OBOP, GfK Polonia i SMG/KRC Poland. Szacowany budżet tych badań wynosi 5 - 7 mln zł. Nie wiadomo jeszcze, czy projekt badawczy będzie finansowany przez spółkę samodzielnie, czy też wespół z innymi firmami reklamy zewnętrznej. Wstępne zainteresowanie tymi badaniami wyraziły Grupa Outdoor i Plakanda Int. Pod koniec listopada br. nastąpi otwarcie publicznej subskrypcji akcji serii D, z której wpływy mają pokryć koszty przejęcia innej firmy reklamy zewnętrznej - Mercurius Int. Ustalono, że wartość transakcji nie będzie niższa niż ok. 54 mln zł. (JP)