Zagranica

Sony Ericsson prowadzi przegląd ofert dotyczący globalnego budżetu mediowego

Producent telefonów komórkowych Sony Ericsson rozpoczął przegląd ofert dotyczący obsługi globalnego budżetu planowania i zakupu mediów wartego 30 mln funtów....

Producent telefonów komórkowych Sony Ericsson rozpoczął przegląd ofert dotyczący obsługi globalnego budżetu planowania i zakupu mediów wartego 30 mln funtów. Informacja ta okazała się zaskoczeniem dla domu mediowego Mediaedge:cia, który obecnie odpowiada za obsługę tego budżetu. Sony Ericsson jest na etapie wyboru short-listy. Firma będąca w połowie własnością japońskiej korporacji Sony, a w połowie szwedzkiego producenta sprzętu telekomunikacyjnego Ericsson od dłuższego czasu stara się złamać pozycję światowego lidera w sprzedaży telefonów komórkowych – fińskiej Nokii. W ostatnim kwartale 2003 r. Sony Ericsson sprzedał łącznie na świecie 8 mln aparatów, o 13 proc. więcej niż rok temu i po raz drugi z rzędu kwartał zakończył zyskiem po okresie długotrwałych strat. Jednym z ubiegłorocznych hitów sprzedażowych tego producenta okazał się model T610, który był reklamowany w telewizji, prasie i w internecie. Strategię i kreację kampanii reklamowej przygotowała agencja Bartle Bogle Hegarty. Sony Ericsson to drugi z producentów telefonów komórkowych, który w ostatnich tygodniach rozpoczął przegląd swojego budżetu reklamowego. Obecnie przetarg na swój europejski budżet kreatywny wart 15 mln funtów prowadzi Panasonic. (“BrandRepublic”)