Zagranica

Europa przegania USA w dziedzinie e-mail marketingu

Firma DoubleClick, monitorująca m.in. rynek reklamy internetowej na świecie, przeprowadziła w ostatnim kwartale 2003 r. badanie dotyczące wskaźnika "klikalności" (clickthrough...

Firma DoubleClick, monitorująca m.in. rynek reklamy internetowej na świecie, przeprowadziła w ostatnim kwartale 2003 r. badanie dotyczące wskaźnika “klikalności” (clickthrough rate), z którego wynika, że kraje europejskie prześcignęły Stany Zjednoczone, kolebkę internetu, pod względem efektywności działań marketingowych za pośrednictwem e-maili. DoubleClick podaje, że wskaźnik clickthrough rate w IV kartale ub.r. w Europie wyniósł średnio 11,3 proc. i był o ponad 15 proc. wyższy niż w III kwartale rok wcześniej, podczas gdy w USA ten wskaźnik w ostatnim kwartale był na poziomie 8,4 proc. DoubleClick mierzy poziom klikalności komercyjnych wiadomości e-mail wysyłanych “za zgodą” (w sumie badanie to prowadzone cyklicznie obejmuje ok. 2 mld listów elektronicznych). Wyniki pokazują również, że wyższą skuteczność miały e-maile wysyłane w formacie HTML (“klikalność” na poziomie 12,7 proc.) niż listy wysyłane jako zwykły tekst (“plain text”), których skuteczność wyniosła jedynie 4,8 proc. DoubleClick zbadał również, ile spośród wysłanych e-maili zostało w ogóle otwartych – dla całej Europy ten wskaźnik wyniósł średnio 42,9 proc. Wyższy od średniej wskaźnik “otwieralności” zanotowano: we Francji (55,3 proc.), w Wielkiej Brytanii (43,2 proc.), natomiast w Niemczech był on na poziomie 37,3 proc., zaś w Stanach Zjednoczonych – 36,8 proc. (“BrandRepublic”)