Kraj

Domy mediowe chcą z PBC surowych danych

Przedstawiciele domów mediowych należących do Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR) spotykają się dzisiaj, aby szczegółowo porozmawiać i ustalić wspólne stanowisko na...

Przedstawiciele domów mediowych należących do Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR) spotykają się dzisiaj, aby szczegółowo porozmawiać i ustalić wspólne stanowisko na temat możliwości udostępniania surowych danych badania czytelnictwa PBC. Badania czytelnictwa są obecnie udostępniane przez realizujący je instytut SMG/KRC Millward Brown Co. wyłącznie w formacie przeglądarki Soft Report Explorer, która jest zamkniętym oprogramowaniem. Dane surowe to dane w formacie programów statystycznych, np. SPSS. Ich zaletą jest to, że mogą być łatwo implementowane do innego oprogramowania, jakim często dysponują domy mediowe. Właśnie z tego powodu, że agencje mają własne optymalizatory, chcą wynegocjować możliwość korzystania z danych surowych. Rozmowy z PBC trwają już od dłuższego czasu. Kilka tygodni temu PBC wystosowało list do agencji, z którego wynika, że spółka jest gotowa do rozmów. PBC jednocześnie przygotowuje się do rozpisania przetargu na badania czytelnictwa w 2005 r. i ewentualnych zmian w ich formacie. (MM, PR)