Kraj

Polski oddział McDonald'sa nie będzie inwestować w media w związku z Euro 2004

Koncern McDonald's rozpoczyna działania marketingowe w związku z wielomilionowym kontraktem sponsorskim tego marketera dotyczącym mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro...

Koncern McDonald’s rozpoczyna działania marketingowe w związku z wielomilionowym kontraktem sponsorskim tego marketera dotyczącym mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2004. Związana z tym kampania reklamowa będzie miała miejsce na antenie kanału telewizyjnego Eurosport. Jolanta Świeżewska, marketing manager McDonald’s Polska, nie przewiduje adaptacji międzynarodowych działań reklamowych w mediach na rynek polski, choć nie wyklucza, że będą prowadzone promocje konsumenckie związane z tym wydarzeniem. Ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły. Eurosport stworzył telewizyjny i internetowy konkurs, który daje dzieciom w wieku od 6 do 10 lat szansę wygrania opłaconej w pełni wycieczki na zawody. Konkurs będzie promowany w reklamach McDonald’sa na antenie Eurosportu. Przy projekcie pracuje należąca do sieci Leo Burnett Worldwide agencja Leo Sports (w Polsce za budżet reklamowy firmy odpowiada agencja reklamowa DDB Warszawa i dom mediowy Optimum Media OMD). Koncern McDonald’s ma prawo do używania ujęć z programów Eurosportu związanych z konkursem w swojej wewnętrznej telewizji sklepowej oraz w materiałach promocyjnych. Kampania związana z Euro 2004 jest pierwszą tak dużą kampanią europejską od czasu rozpoczętej w połowie ubiegłego roku globalnej akcji prowadzonej pod hasłem “I’m Lovin It”. Skupienie się na dzieciach jest częścią szerszej strategii tego giganta fastfoodowego w związku ze sponsoringiem futbolu. Na potrzeby akcji Eurosport stworzył także stronę internetową www.mcdonaldsplayerescorts.com, która będzie promowana w reklamach i zachęci dzieci do udziału w konkursie. (JP, “BrandRepublic”)