Na połowę maja Animex planuje rozpoczęcie intensywnej kampanii reklamowej swojej flagowej marki Krakus. Obecnie trwają zdjęcia do filmu reklamowego, który ma stanowić trzon całej kampanii. Realizację filmu powierzono kilku fachowcom z branży, m.in. Andrzejowi Sawczukowi, który zajmie się jego reżyserią, a także wykona zdjęcia. Do niedawna całość prac kreatywnych nadzorowała agencja G7, którą wybrano w ub.r. w drodze konkursu spośród kilku innych agencji ubiegających się o budżet Krakusa. Kilka scenariuszy filmu reklamowego przedstawiających różne podejścia do problemu zaproponowanych przez G7 Animex poddał badaniom. Rozwiązanie, które najlepiej odpowiadało jako brief kreatywny, w rezultacie zawierało, jak twierdzi Robert Gądek, kierownik marketingu Animeksu, zbyt kontrowersyjne elementy. W rezultacie Animex wycofał się ze współpracy z agencją G7, rozliczając się z firmą za to, co dla niego przygotowała, i samodzielnie postanowił zrealizować film reklamowy. Będzie on skonstruowany w oparciu o pomysł G7, który najlepiej wypadł w badaniach, ale usunięte będą z niego sceny przez Animex uważane za kontrowersyjne. “Zaproponowano nam realizację naszego pomysłu po modyfikacjach – powiedział Jacek Hensler, dyr. generalny G7. – Jednak naszym zdaniem nie ma sensu realizować filmu, pozbawiając go pointy”. Agencja otrzymała wynagrodzenie za prace koncepcyjne, nie będzie natomiast zaangażowana w relizację spotu. W wersji zaproponowanej przez G7 nosił on tytuł “Pożegnanie”.
W najbliższym czasie zapadnie także decyzja co do domu mediowego, który obsłuży budżet mediowy Animeksu. Nie ustalono jeszcze, jakie media będą wspierać kampanię telewizyjną marki Krakus. (MKS, AMS)